مرور دوره 16, شماره 59 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه انگیزهسازهای رفتارهای خودآسیبزای تحصیلی در نوجوانان تیزهوش ایرانی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)مرور پیشینة چالش فزایندة تیزهوشان کمتر موفق سبب شده است که تعداد زیادی از محققان علاقهمند به قلمرو مطالعاتی روانشناسی تیزهوشی، وارسی انگیزانندههای عضویت سرآمدان به گروه مزبور را در صدر اولویتهای تحقیقاتی خود تعریف کنند. ...
-
اعتباریابی و بررسی تغییرناپذیری جنسیتی مقیاس رضایت از زندگی ریورساید
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)در طی بیش از سه دهه، مقیاس رضایت از زندگی (SWLS; Diener et al., 1985) مورد استفاده قرار گرفته است. اما در این مدت تغییراتی در تفسیر رضایت از زندگی ایجاد شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس رضایت از ...
-
ویژگیهای روانسنجی ابزار طرح سنجش اولیه کودکان برای ورود به دبستان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)این پژوهش با هدف تبیین ویژگی های روان سنجی مقیاس سنجش اولیه کودکان بدو ورود به دبستان صورت پذیرفته است. جامعه آماری پژوهش نو آموزان بدو ورود به دبستان در سطح شهر شیراز می باشد. در راستای انجام این تحقیق 200 دانش آموز اول ...
-
بررسی کنش افتراقی سؤالات زبان انگلیسی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی نسبت به جنسیت به منظور مقایسه آزمون والد، آزمون نسبت درستنمایی و نسبت درستنمایی بازبینیشده در مدل تشخیصی شناختی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)این پژوهش با هدف مقایسه روشهای شناسایی کنش افتراقی سؤال در مدلهای تشخیصی شناختی بر روی سؤالات درس زبان انگلیسی آزمون کارشناسی ازشد مجموعه روانشناسی بر اساس جنسیت انجام شد. نمونه تحقیق شامل 2455 داوطلب زن و 919 داوطلب مرد ...
-
کاربرد روش های همترازسازی مبتنی بر نظریه کلاسیک آزمون در نمونه های با حجم کم: انتخاب و شناسایی رویکرد بهینه
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)همترازسازی فرمهای جدید یک آزمون با فرم های قبلی یکی از موضوعات مهم و پرکاربرد در امر سنجش و اندازهگیری است. پژوهش حاضر با هدف مطالعه و ارزیابی روشهای همترازسازی در قالب الگوی گروههای تصادفی بر مبنای نظریه کلاسیک آزمون ...
-
بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی انگیزههای استفاده از هوش مصنوعی در دانشجویان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی انگیزههای استفاده از هوش مصنوعی در دانشجویان بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع مطالعات روانسنجی بود. جامعهی آماری پژوهش را تمامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در ...



