• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • شمسه: نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
    • دوره 4, شماره 16-17 پاییز و زمستان 1391
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • شمسه: نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
    • دوره 4, شماره 16-17 پاییز و زمستان 1391
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدیریت دانش مشتری: رویکردی برای ادغام مدیریت دانش و مدیریت روابط با مشتری در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی

    (ندگان)پدیدآور
    رجبعلی بگلو, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    505.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به‌کارگیری نظریه‌های سازمان و مدیریت، و مدیریت دانش- به ‌ویژه در سازمان‌های دانش‌محوری همچون کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی- علاوه بر اینکه باعث بهبود عملکرد این‌گونه سازمان‌ها می‌شود، باعث افزایش رضایت‌مندی کاربران/مشتریان نیز می‌گردد. با این وجود، به‌کارگیری نظامی هدفمند و کارآمد در تعیین نیازمندی‌ها و انتظارات کاربران/مشتریان به ‌منظور دستیابی به رضایت و رفع نیازهای اطلاعاتی آن‌ها تا حدودی نادیده گرفته شده است. نظام مدیریت دانش مشتری[2](سی.کِی.اِم.) که از همپوشانی بین دو نظام مدیریت دانش و مدیریت روابط با مشتری[3] (سی.آر.اِم.) به‌وجود آمده است می‌تواند برای دستیابی به این منظور به‌کار گرفته شود. در این مقاله سعی شده است تا پس از بررسی نظام سی.آر.اِم.، نظام مدیریت دانش و ارائه دیدگاهی نظام‌مند و متفاوت نسبت به دیگر نظام‌های مرتبط با این دو نظام، جایگاه مدیریت دانش مشتری در مدیریت کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور، پس از بررسی مفاهیم کاربر و مشتری، کاربر/مشتری درونی و بیرونی و انواع دانش مشتری، ضرورت مدیریت دانش مشتری در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در پایان با بررسی ویژگی‌ها، مزایا و نیازمندی‌های مطرح شده در این راهبرد سازمانی، مدلی متناسب با رسالت‌ها و اهداف کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی ارائه می‌شود.
    کلید واژگان
    مدیریت دانش مشتری (سی.کِی.اِم.)
    مدیریت روابط با مشتری (سی.آر.اِم.)
    کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی
    مدیریت دانش

    شماره نشریه
    16171391
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    2008-451X
    URI
    http://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_51309.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/116845

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • طراحی الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی سازمان‎های نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران 

      نیکوکار, غلامحسین؛ سلطانی, محمد رضا؛ نیاوند, عباس (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2013-11-22)
      این پژوهش با هدف طراحی الگوی مطلوب فرهنگ سازمانی سازمان‎های نظامی و انتظامی، درپی پاسخ به این سؤال است که الگوی بومی شناخت و مدیریت فرهنگ سازمانی سازمان‎های نظامی و انتظامی کدام است؟ برای دست‎یابی به الگویی که بتواند پاسخ ...

    • تأثیر مدیریت زنجیره تأمین پایدار بر اثربخشی سازمانی: نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع 

      شیشه بری, علیرضا؛ شجاعی, امیدعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان, 2022-02-20)
      هدف از مطالعه‌ حاضر، بررسی نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع در تأثیر مدیریت زنجیره‌ تأمین بر اثربخشی سازمانی در کارکنان شرکت سیم و کابل ستاره یزد بود. این پژوهش از سری مطالعات همبستگی بود که با رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری ...

    • تحلیل محتوای پژوهش‌های فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران 

      ایمانی, حسین؛ عبدالله زاده, امیرحسین؛ پورعزت, علی اصغر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2018-09-23)
      هدف: در پژوهش حاضر درصدد تحلیل محتوای مقالات فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران به‌منزله یکی از نشریه‎های معتبر در رشته مدیریت دولتی در ایران هستیم. روش: پژوهش حاضر مبتنی بر روش تحلیل محتواست و جامعه آماری ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب