• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی
    • دوره 8, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی
    • دوره 8, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر مدیریت تغییر بر لا یه‌های هوشمندی کسب و کار جهت بهبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت (مطالعه موردی: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    صادقی, حمیدامین موسوی, سید عبدا...راه چمنی, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    884.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دانشگاه‌ها و صنایع  فرآیندهای ‌تصمیم‌گیری دارند که دستیابی به اهداف سازمانی را امکان‌پذیر ‌می‌کند در حال حاضر، تجزیه و تحلیل داده‌ها، نقش مهمی‌در تولید دانش، به‌دست آوردن الگوها و پیش‌بینی‌های مهم برای تدوین راهبرد‌ها در بر دارد ازآنجا که بهبود روابط میان دانشگاه و صنعت از عوامل کلیدی موثر بر توسعه پایدار تکنولوژی محسوب ‌می‌شود. در همین راستا تحقیق حاضر به بررسی تاثیر مدیریت تغییر بر لایه‌های هوشمندی کسب و کار جهت بهبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت ‌می‌پردازد. روش تحقیق حاضر از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول به شناسایی شاخص‌ها و کد گذاری آن‌ها با کمک مصاحبه از نخبگان ‌می‌پردازد. در این بخش از تحقیق از ابزار مصاحبه از خبرگان استفاده خواهد شد. برای کدگذاری داده‌ها از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. جامعة آماری این بخش از پژوهش با توجه به قلمرو موضوعی آن شامل استادان و متخصصان حوزة ارتباط با صنعت است که با بررسی‌های آماری صورت گرفته تعداد آن‌ها 12 نفر تخمین زده و به روش دردسترس انتخاب شده‎اند. بخش دوم به بررسی چارچوب با معادلات ساختاری ‌می‌پردازد. جامعه آماری این بخش، کارمندان و مدیران بخش ارتباط با صنعت پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های شهر تهران ‌است. در این پژوهش حجم نمونه برای 152 نفر محاسبه شده و داده‌های مورد نظر از طریق پرسشنامه حضوری و بصورت در دسترس، جمع‌آوری شد.نتایج نشان می‌دهد که در سطح معناداری 05/0 مدیریت تغییر بر تما‌می‌لایه‌های لایه‌های هوشمندی کسب و کار جهت بهبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت تاثیر معناداری دارد.
    کلید واژگان
    مدیریت تغییر
    لایه‌های هوشمندی کسب و کار
    ارتباط بین دانشگاه و صنعت

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2025-02-19
    1403-12-01
    ناشر
    دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی -دانشکده مدیریت راهبردی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
    استادیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران؛ نویسنده مسئول؛ رایانامه: it_management@yahoo.com
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران

    URI
    https://issk.sndu.ac.ir/article_3393.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1160581

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب