مفهوم دانش و مدیریت دانش در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر عبارتست از بررسی مفهوم دانش، شناسایی مؤلفههای مهم اشتراک و تبدیل دانش و بررسی پیادهسازی مدیریت دانش در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران براساس نظرات کارکنان این سازمان.
روش/ رویکرد پژوهش: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه آن 190 کارمند شاغل در گروهها و بخشهای مختلف فرهنگستان هنر هستند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامهای است که برای همین پژوهش طراحی، تدوین و اجرا شد.
یافتهها: فرهنگستان هنر با توجه به امکانات خود، قابلیت پیاده سازی و اجرای مطلوب مدیریت دانش را دارد به شرطی که فرهنگ سازمانی آن در راستای الزامات پیاده سازی مدیریت دانش تغییر یابد.
نتیجهگیری: سه نوع دانش در فرهنگستان هنر جاری است. آنچه که قدری پیچیده به نظر میآید مدیریت دانش نوع سوم است که مستلزم شناختن و شکافتن مضمونهای نهفته در آثارهنری است.
نتیجه گیری:به نظر میرسد درحال حاضر، اصلاح فرهنگ سازمانی و پیاده کردن نوعی مدیریت ترکیبی (مدیریت انواع دانش موجود در فرهنگستان هنر) از عوامل اصلی بهبود وضعیت موجود و لازمهی مطلوبیت بخشی به فرایندهای مدیریت دانش در فرهنگستان هنر میباشند.
کلید واژگان
دانش هنریمدیریت دانش
پیاده سازی
فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz




