نقش مدیریت کایزن در بهرهوری عملکرد کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان
(ندگان)پدیدآور
قره بیگلو, حسینآب چر, بهجتنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
منابع انسانی اعم از کارکنان و مدیران، با ارزشترین سرمایههای هر سازمانی محسوب میشوند و رسالت سازمان باید دادن فرصت مناسب برای رشد و افزایش بهرهوری آنان باشد. کایزن نگرشی است مبتنی بر عقل سلیم که با استفاده از خرد جمعی کارکنان، تغییرات کوچک، فراگیر و هدفمند را بنیان مینهد. در فرهنگ کایزن پرسنل باید از فکرشان به جای دستهایشان استفاده نمایند. هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش مدیریت کایزن در بهرهوری عملکرد کارکنان است. پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای توصیفی- همبستگی میباشد که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در سال(1398) بوده که نمونه آماری براساس فرمول کوکران 143 نفر با استفاده از روش نمونهگیری طبقهبندی شده، میباشد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت پنج گزینهای و در راستای ابعاد مدیریت کایزن میباشد. روایی پرسشنامهها با استفاده از نظر خبرگان مورد تأیید قرار گرفت و ضریب پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0,91 برآورده شده است. دادههای آماری با استفاده از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی در محیط نرمافزار 21SPSS پردازش شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد بین مدیریت کایزن و بهرهوری کارکنان رابطه معناداری وجود دارد و هچنین بین ابعاد عملکرد قبل وبعد از اجرای کایزن و بهرهوری کارکنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین نوع شغل سابقه کاری کارکنان ارتباط معناداری مشاهده نشد.
کلید واژگان
مدیریت کایزنبهرهوری
عملکرد کارکنان
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2020-09-221399-07-01




