دوره 15, شماره 58
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اعتباریابی مقیاس صمیمیت غیرکلامی معلم در کلاس درس
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)صمیمیت معلم در ارتباط با دانشآموزان یکی از عوامل مؤثر بر آموزش و یادگیری است. بخشی از رابطه صمیمانه و یا بیواسطه معلم در ارتباط با دانشآموزان جنبه غیرکلامی دارد و تاکنون برای این رفتار مقیاسی در ایران اعتباریابی نشده ...
-
مقیاس جامع الکترونیکی سلامتروانشناختی بانوان ایرانی: ساخت یک ابزار بومی دوبعدی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)به دلیل اهمیت انکارناپذیر سلامتروانشناختی بانوان و مادران در جامعه و همچنین نبود ابزار بومی برای ارزیابی سلامتروانشناختی ایشان، این مطالعه با هدف تهیه نسخه الکترونیکی ابزارای دوبعدی (بهزیستی روانشناختی و مشکلات ...
-
تبیین تجربه زیسته مادران با داشتن دو فرزند پیاپی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)پژوهش حاضر با هدف مطالعه تجربه زیسته مادران با داشتن دو فرزند پیاپی انجام گردید . پژوهش حاضر از نوع رویکرد پدیدار شناسی می باشد که با استفاده از تحلیل مضمون انجام شد. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته است که تعداد 32 ...
-
بررسی ویژگیهای روانسنجی فرم تجدیدنظرشده پرسشنامه مهارتهای اجرایی (ESQ-R)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی فرم تجدیدنظرشده پرسشنامه مهارتهای اجرایی انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش شامل کلیة دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاههای ایران ...
-
بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس انگیزه خواندن (RMQ) در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)چکیدهاین پژوهش با هدف بررسی روایی، پایایی و ساختار عاملی پرسشنامه انگیزه خواندن انجام شده. طرح پژوهش حاضر در زمره پژوهشهای پیمایشی و توسعه ابزار به شمار میآید. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشآموزان پایه ششم شهرستان یزد بود. ...
-
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر در اثربخش بودن آموزش مهارتی با استفاده از روشهای دلفی فازی و بهترین - بدترین فازی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)شاخصها و معیارهای زیادی در اثربخش بودن آموزش مهارتی وجود دارد تا فرد آموزش دیده بتواند بعد از آموزش وارد بازار کار شود.این شاخصها و زیرشاخصها باید جنبه عملیاتی داشته باشند و برای اساس روشهای نوین وزن دهی و رتبه بندی ...



