دوره 15, شماره 58

 

ارسال های اخیر

  • اعتباریابی مقیاس صمیمیت غیرکلامی معلم در کلاس درس 

    اسدی یونسی, محمدرضا؛ خاکسار ازغندی, عبدالله؛ قاسمی, سید علیرضا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)
    صمیمیت معلم در ارتباط با دانش‌آموزان یکی از عوامل مؤثر بر آموزش و یادگیری است. بخشی از رابطه صمیمانه و یا بی‌واسطه معلم در ارتباط با دانش‌آموزان جنبه غیرکلامی دارد و تاکنون برای این رفتار مقیاسی در ایران اعتباریابی نشده ...

  • مقیاس جامع الکترونیکی سلامت‌روان‌شناختی بانوان ایرانی: ساخت یک ابزار بومی دوبعدی 

    اکبری زردخانه, سعید؛ بابکری, حامد؛ دانشمند کفترودی, امیر حسین؛ صاحب, حمید؛ ممقانیه, مریم؛ نژد‌امیدواری‌پور, شبنم؛ قوامی, فرزانه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)
    به دلیل اهمیت انکارناپذیر سلامت‌روان‌شناختی بانوان و مادران در جامعه و همچنین نبود ابزار بومی برای ارزیابی سلامت‌روان‌شناختی ایشان، این مطالعه با هدف تهیه نسخه الکترونیکی ابزارای دوبعدی (بهزیستی روان‌شناختی و مشکلات ...

  • تبیین تجربه زیسته مادران با داشتن دو فرزند پیاپی 

    غلامی توران پشتی, مرضیه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)
    پژوهش حاضر با هدف مطالعه تجربه زیسته مادران با داشتن دو فرزند پیاپی انجام گردید . پژوهش حاضر از نوع رویکرد پدیدار شناسی می باشد که با استفاده از تحلیل مضمون انجام شد. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته است که تعداد 32 ...

  • بررسی ویژگی‌های روانسنجی فرم تجدیدنظرشده پرسشنامه مهارت‌های اجرایی (ESQ-R) 

    عبدالمحمدی, کریم؛ غدیری صورمان آبادی, فرهاد؛ علیمحمدی, عسگر (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی‌های روانسنجی فرم تجدیدنظرشده پرسشنامه مهارت‌های اجرایی انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش شامل کلیة دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های ایران ...

  • بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس انگیزه خواندن (RMQ) در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی 

    خلیلی زارچی, مجتبی؛ شهنی ییلاق, منیژه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)
    چکیدهاین پژوهش با هدف بررسی روایی، پایایی و ساختار عاملی پرسشنامه انگیزه خواندن انجام شده. طرح پژوهش حاضر در زمره پژوهش‌های پیمایشی و توسعه ابزار به شمار می‌آید. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش‌آموزان پایه ششم شهرستان یزد بود. ...

  • شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در اثربخش بودن آموزش مهارتی با استفاده از روش‌های دلفی فازی و بهترین - بدترین فازی 

    نژاد طاهری, مصطفی؛ تقوی فرد, محمد تقی؛ طلوعی اشلقی, عباس (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)
    شاخص‌ها و معیار‌های زیادی در اثربخش بودن آموزش مهارتی وجود دارد تا فرد آموزش دیده بتواند بعد از آموزش وارد بازار کار شود.این شاخص‌ها و زیرشاخص‌ها باید جنبه عملیاتی داشته باشند و برای اساس روش‌های نوین وزن دهی و رتبه بندی ...