• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی اقتصادی و توسعه
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی اقتصادی و توسعه
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگوی راه‌اندازی موفق شرکت‌های کوچک و متوسط مبتنی بر رویکرد تلفیقی

    (ندگان)پدیدآور
    عاقل فدیهه, زهراحسن پور, اسماعیلمیرابی, وحیدرضاباقری, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.335 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعه حاضر، به دلیل اهمیت شرکت‌های کوچک‌و‌‌متوسط در اقتصاد جامعه و اهمیت موفقیت این شرکت‌ها در مرحله راه‌اندازی به شناسایی الگوی راه‌اندازی موفق شرکت‌های کوچک ‌و‌ متوسط می‌پردازد. روش پژوهش تلفیقی (کیفی – کمی) است که بخش کیفی مبتنی بر نظریه زمینه‌ای و بخش کمی مبتنی بر آزمون حداقل مربعات جزئی انجام شده است. داده‌های مورد نیاز در بخش کیفی از طریق مصاحبه با 18 مدیر از شرکت‌های کوچک‌و‌متوسط در پارک علم و فناوری خراسان مبتنی بر روش اشباع نظری بدست آمده است. در بخش کیفی سه دسته از عوامل سازمانی شامل عوامل داخلی سازمان، عوامل خارجی سازمان و استراتژی‌ها شناسایی شدند. این نتایج در بخش کمی مورد آزمون قرار گرفت که نتایج تجزیه و تحلیل داده‌های کمی نشان از برازش مدل مورد آزمون دارد. همچنین طبق ضریب تعیین راه‌اندازی موفق شرکت‌های کوچک و متوسط، 7/52 درصد از تغییرات متغیر وابسته تحت تأثیر متغیرهای مستقل وارد شده در مدل هستند و مابقی عواملی هستند که در مدل در نظر گرفته نشده است. بر این اساس، عوامل داخلی و خارجی سازمانی به عنوان متغیر مستقل و استراتژی‌های سازمانی به عنوان متغیر واسط، در راه‌اندازی موفق شرکت‌های کوچک و متوسط، نقش دارند.
    کلید واژگان
    الگوی موفق
    شرکت‌های کوچک و متوسط
    نظریه زمینه ای
    آزمون حداقل مربعات جزئی
    پارک علم و فناوری خراسان رضوی
    توسعه اقتصادی
    جامعه شناسی اقتصادی
    جامعه شناسی سازمان ها و نهاد های اجتماعی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    معاونت پژوهشی دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه ازاد قشم
    گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد واحد قشم، قشم، ایران
    گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
    گروه مدیریت دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس ایران

    شاپا
    2322-4371
    2676-4660
    URI
    https://sociology.tabrizu.ac.ir/article_10623.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113824

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب