• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
    • دوره 15, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
    • دوره 15, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگوی سیاست گذاری آموزشی مهارت افزایی در مدارس ابتدایی ( مطالعه موردی: مدارس ابتدایی شهر تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    حسینی زوارئی, زهرا الساداتحمیدی فر, فاطمهخورشیدی, عباسعباسی, لطف اله
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آموزش مهارتی مجموعه ای از آموزش هاست که منجر به ایجاد گنجینه مهارتی در ذهن و سیستم رفتاری فرد تحت آموزش می شود و او را برای اقدام و تاثیر عمیق در زندگی و محیط کار آماده می کند. بنابراین، هدف این پژوهش شناسایی ابعاد، مولفه ها و شاخص های مرتبط با سیاست گذاری آموزشی مهارت افزایی در مدارس ابتدایی شهر تهران است.روش شناسی پژوهش: پژوهش از نظر هدف کاربردی است و با روش آمیخته ترکیبی (کیفی- کمی) انجام شده است. در بخش کیفی تعداد 14 نفر خبرگان حوزه سیاست گذاری آموزشی (مدیران و کارشناسان ستادی وزارت آموزش و پرورش و اساتید مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهر تهران ) به روش نمونه گیری هدفمند و نظری تا رسیدن به اشباع نظری و در بخش کمی تعداد 276 نفر در جامعه آماری 900 نفری به صورت تصادفی طبقه ای با فرمول کوکران انتخاب شدند. جمع آوری داده ها بر اساس پرسش نامه نیم ساختاریافته محقق ساخته انجام گرفته است.یافته‌ها: ابعاد ، مولفه ها و شاخص های الگو از طریق کدگذاری در روش داده بنیاد سیستمی در پنج بعد شرایط علی با پنج مولفه، شرایط مداخله گر با سه مولفه، شرایط زمینه ای با دو مولفه ، راهبردها با 9 مولفه و پیامدها با سه مولفه شناسایی شدند و یافته های حاصل از تحلیل عاملی تاییدی با نرم افزار آموس نشان داد که تمامی ابعاد و مولفه ها از ضریب تاثیر مناسب و قابل قبول در الگو برخوردار می باشند.بحث و نتیجه‌گیری: مطابق با نتایج پژوهش حاضر، به سیاستگذاران آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود که در سیاست‌گذاری به تمامی عناصر مدل خط‌مشی توجه کنند و سهم هر یک را در سیاست‌گذاری در نظر بگیرند.
    کلید واژگان
    سیاست گذاری آموزشی
    مهارت افزایی
    مدارس ابتدایی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2024-10-22
    1403-08-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی
    سازمان پدید آورنده
    مدیریت آموزشی، دانشگده علوم تربیتی واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد، تهران، ایران
    استادیار، گروه مدیریت آموزشی و آموزش عالی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    استاد، گروه مدیریت آموزشی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی ، اسلامشهر، ایران
    استادیار، گروه مدیریت آموزشی ، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-6369
    2423-723X
    URI
    https://dx.doi.org/10.30495/jedu.2024.32082.6429
    https://jedu.marvdasht.iau.ir/article_6604.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1136802

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب