مرور دوره 15, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 15 از 15
-
شناسایی و اعتباریابی ابعاد اخلاق کاری معلمان در توسعه جایگاه حرفهای آنها در چارچوب نظام آموزشی:یک رویکرد پژوهشی ترکیبی
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)مقدمه و هدف: هدف پژوهش شناسایی مولفه های اخلاق کاری معلمان در چارچوب نظام آموزشی و اعتباریابی آن در راستای توسعه جایگاه حرفه ای آنها بود.روش شناسی پژوهش: رویکرد پژوهش ترکیبی بود. در بخش کیفی از روش تحلیل محتوا استقرایی و ...
-
طراحی مدل پارادایمی آسیبشناسی مدارس مناطق مرزی در استان خوزستان
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)مقدمه و هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل پارادایمی آسیبشناسی مدارس مناطق مرزی در استان خوزستان انجام شده است. روش شناسی پژوهش: در این پژوهش از روش کمی و کیفی جهت جمع آوری اطلاعات و کنترل متغیرها استفاده شده است. همچنین ...
-
طراحی مدل توانمندسازی با رویکرد توسعه حرفه ای معلمان
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل توانمندسازی با رویکرد توسعه حرفه ای معلمان با رویکرد آمیخته صورت گرفت. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوة جمعآوری دادهها از نوع اکتشافی است که با رویکرد آمیخته (کیفی- کمی) مورد تحلیل ...
-
نقش فرهنگ مبتنی بر ثبات مدارس در رفتارهای ناب مدیران مدارس با میانجیگری رهبری مربی گرایانه
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش فرهنگ مبتنی بر ثبات مدارس در رفتارهای ناب مدیران مدارس با میانجیگری رهبری مربی گرایانه انجام شد.روششناسی پژوهش: روش پژوهش کمی از نوع مطالعات همبستگی و رویکرد مدلسازی معادله ساختاری کوواریانس ...
-
ارائه الگوی سیاست گذاری آموزشی مهارت افزایی در مدارس ابتدایی ( مطالعه موردی: مدارس ابتدایی شهر تهران)
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)آموزش مهارتی مجموعه ای از آموزش هاست که منجر به ایجاد گنجینه مهارتی در ذهن و سیستم رفتاری فرد تحت آموزش می شود و او را برای اقدام و تاثیر عمیق در زندگی و محیط کار آماده می کند. بنابراین، هدف این پژوهش شناسایی ابعاد، مولفه ...
-
شناسایی معیارها و عناصر مدرسه آینده در ایران با استفاده از رویکرد دلفی فازی
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)مقدمه و هدف: با افزایش سرعت تحولات آینده در نظام آموزشی، بررسی محیط کالبدی فضاهای آموزشی و تجهیزات و فناوریهای آموزشی در مدارس آینده امری ضروری است. این پژوهش با رویکردی منطقی و علمی به شناسایی معیارها و عناصر مدارس آینده ...
-
طراحی و رواسازی الگوی اجرایی یادگیری مشارکتی در محیط برخط در مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)مقدمه و هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی و رواسازی الگوی اجرایی یادگیری مشارکتی در محیط برخط در مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران بود.روش شناسی پژوهش: پژوهش حاضر برمبنای هدف از نوع بنیادی - کاربردی و بر مبنای نوع دادههای گردآوری شده ...
-
درک چگونگی خلق و توسعه نوآوری های آموزشی معلم کارآفرینان از لنز تفکر طراحی
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)معلم کارآفرینان نقش حیاتی در خلق و توسعه نوآوری آموزشی دارند. پژوهش حاضر نیز به دنبال درک چگونگی فرآیند این نوآوری ها با لنز تفکر طراحی به عنوان رویکردی انسان محور است. مشارکت کنندگان در این پژوهش معلمانی هستند که راهحلهای ...
-
تدوین الگوی اعتباربخشی برنامه آموزشی نیروی انسانی آموزش و پرورش با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)مقدمه و هدف: اعتباربخشی بهعنوان ابزار تضمین کیفیت و عاملی برای ارزیابی برنامههای سازمان آموزش و پرورش معرفی شده است. بر این اساس مدلسازی معادلات ساختاری اعتباربخشی برنامه آموزشی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قزوین ...
-
ارایه مدل علی برای بهزیستی تحصیلی بر اساس حمایت تحصیلی، تاب آوری تحصیلی واشتیاق تحصیلی
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)پژوهش حاضر به منظوربررسی نقش واسطهگری تابآوری تحصیلی و اشتیاق تحصیلی در رابطهیبین حمایت تحصیلی بر بهزیستی تحصیلی بر روی 540 نفراز دانش آموزان دختر و پسر دورهمتوسطه شهر شیرازدر سال تحصیلی (1401- 1400) ا نجام گرفت . اعضای ...
-
اعتباریابی الگوی عدالتطلبی مبتنی بردیدگاه امام علی(ع) با تاکید بر عدالت سازمانی
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)مقدمه و هدف: شایستگی و جامع الشرایط بودن مدیران و کارگزاران در سعادت جامعه نقش اساسی دارند و موفقیت سازمان در رسیدن به اهداف و مأموریت های سازمانی منوط به مدیرانی کاردان و لایق می باشد هدف این پژوهش، ارائه الگوی عدالت ...
-
رابطه مشارکت در ورزش و سطح سواد بدنی با ابعاد کیفیت زندگی معلمان در بحران کوید 19
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)مقدمه و هدف: ادامه زندگی سالم معلّمان ورزش در هنگامه اپیدمی جهانی به فعالیت بدنی منظّم و برخورداری از دانش مناسب در طول فرآیند قرنطینه بستگی دارد. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه مشارکت در ورزش و سطح سواد بدنی با ابعاد کیفیت ...
-
معرفی مدلی برای آموزش شهروندی در بحران های آتش سوزی بزرگ با تکیه بر معادلات ساختاری
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)مقدمه و هدف : ﻓﺎﺟﻌﻪ ﻓﺮو رﻳﺨﺘﻦ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن مرﺗﻔﻊ ﭘﻼﺳﻜﻮ در ﻣﺮﻛﺰ ﺗﻬﺮان ، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺷﻬﺮوﻧﺪان اﻳﻦ ﺷﻬﺮ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻣﺮدم اﻳﺮان را در ﺷﻮﻛﻲ ﻋﻈﻴﻢ ﻓﺮو ﺑﺮد . ﺷﺪت آﻧﭽﻪ اﺗﻔﺎق اﻓﺘﺎد ، ﻫﺮﭼﻨﺪ ﺑﺎ اﺑﻌﺎد ﻓﺎﺟﻌﻪ ﻳﺎزده ﺳﭙﺘﺎﻣﺒﺮ ﻧﻴﻮﻳﻮرک ﻗﺎﺑﻞ ﻗﻴﺎس ﻧﻴﺴﺖ ...
-
طراحی مدل مدیریت استعداد در ورزش دانش آموزی
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)هدف این تحقیق، طراحی مدل مدیریت استعداد در ورزش دانش آموزی با رویکرد ساختاری تفسیری بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی بود که به صورت آمیخته کیفی و کمی انجام شد. نمونهگیری در بخش کیفی بر اساس پنل ...
-
مدلسازی فرهنگ مدرسه با روش ساختاری
(دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)مقدمه و هدف: اهمیت فرهنگ به عنوان یک عامل زیربنایی در توسعه سیستمهای آموزشی و پژوهشی بر کسی پوشیده نیست. بدین منظور این مطالعه با هدف مدلسازی فرهنگ در مدارس انجام گرفته است. روش شناسی پژوهش: از نظر فلسفی این مطالعه ذیل ...



