نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنخستین گلدوست, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorفاتحی سینه سر, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorتکلوی, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T23:52:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T23:52:46Z
dc.date.available1403-12-20T23:52:46Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T23:52:46Z
dc.date.issued2024-09-22en_US
dc.date.issued1403-07-01fa_IR
dc.date.submitted2022-11-17en_US
dc.date.submitted1401-08-26fa_IR
dc.identifier.citationنخستین گلدوست, اصغر, فاتحی سینه سر, سید محمد, تکلوی, سمیه. (1403). اثربخشی آموزش روش تدریس بارش مغزی بر درگیری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و ادراک از محیط یادگیری دانش آموزان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 21(55)doi: 10.22111/jeps.2024.44003.5241fa_IR
dc.identifier.issn2228-6683
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2024.44003.5241
dc.identifier.urihttps://jeps.usb.ac.ir/article_8590.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1136577
dc.description.abstractهدف از انجام پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش روش تدریس بارش مغزی بر درگیری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و ادراک از محیط یادگیری دانش‌آموزان بود. این پژوهش از نوع شبه‌آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش‌آموزان پسر مدارس دوره دوم متوسطه‌ی شهر گرمی در سال تحصیلی 1402-1401 به تعداد 750 نفر بود که از بین آن ها 30 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس و پس از کسب معیارهای ورود به مطالعه در دو گروه 15 نفره آزمایش و کنترل جای داده شدند. ابزار به کار رفته در این پژوهش، پرسشنامه‌ی سرزندگی تحصیلی دهقانی‌زاده و حسین‌چاری (1391)، مقیاس درگیری تحصیلی ریو (2013) و مقیاس زمینه‌یاب ادراک محیط یادگیری سوئینی و همکاران (1994) بود. برنامه‌ی روش تدریس بارش مغزی طی 6 جلسه 90 دقیقه‌ای تنها برای گروه آزمایش اجرا شد. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیره نشان داد روش تدریس بارش مغزی بر بهبود درگیری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و ادراک از محیط یادگیری دانش‌آموزان اثر مثبت داشت (01/0>P). با توجه به نتایج به دست آمده، بکارگیری روش تدریس بارش مغزی به جای روش‌های سنتی در مدارس توصیه می‌شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Sistan and Baluchestanen_US
dc.relation.ispartofمجله مطالعات روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2024.44003.5241
dc.subjectدرگیری تحصیلیfa_IR
dc.subjectسرزندگی تحصیلیfa_IR
dc.subjectادراک از محیط یادگیریfa_IR
dc.subjectروش تدریس بارش مغزیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش روش تدریس بارش مغزی بر درگیری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و ادراک از محیط یادگیری دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه روانشناسی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue55
nlai.contributor.orcid0000000160258363


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد