| dc.contributor.author | نخستین گلدوست, اصغر | fa_IR | 
| dc.contributor.author | فاتحی سینه سر, سید محمد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | تکلوی, سمیه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1403-12-20T23:52:46Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2025-03-10T23:52:46Z |  | 
| dc.date.available | 1403-12-20T23:52:46Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2025-03-10T23:52:46Z |  | 
| dc.date.issued | 2024-09-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1403-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2022-11-17 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1401-08-26 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | نخستین گلدوست, اصغر, فاتحی سینه سر, سید محمد, تکلوی, سمیه. (1403). اثربخشی آموزش روش تدریس بارش مغزی بر درگیری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و ادراک از محیط یادگیری دانش آموزان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 21(55)doi: 10.22111/jeps.2024.44003.5241 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2228-6683 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2024.44003.5241 |  | 
| dc.identifier.uri | https://jeps.usb.ac.ir/article_8590.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1136577 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش روش تدریس بارش مغزی بر درگیری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و ادراک از محیط یادگیری دانشآموزان بود. این پژوهش از نوع شبهآزمایشی و با طرح پیشآزمون- پسآزمون با یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانشآموزان پسر مدارس دوره دوم متوسطهی شهر گرمی در سال تحصیلی 1402-1401 به تعداد 750 نفر بود که از بین آن ها 30 نفر به روش نمونهگیری در دسترس و پس از کسب معیارهای ورود به مطالعه در دو گروه 15 نفره آزمایش و کنترل جای داده شدند. ابزار به کار رفته در این پژوهش، پرسشنامهی سرزندگی تحصیلی دهقانیزاده و حسینچاری (1391)، مقیاس درگیری تحصیلی ریو (2013) و مقیاس زمینهیاب ادراک محیط یادگیری سوئینی و همکاران (1994) بود. برنامهی روش تدریس بارش مغزی طی 6 جلسه 90 دقیقهای تنها برای گروه آزمایش اجرا شد. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیره نشان داد روش تدریس بارش مغزی بر بهبود درگیری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و ادراک از محیط یادگیری دانشآموزان اثر مثبت داشت (01/0>P). با توجه به نتایج به دست آمده، بکارگیری روش تدریس بارش مغزی به جای روشهای سنتی در مدارس توصیه میشود. | fa_IR | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه سیستان و بلوچستان | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Sistan and Baluchestan | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات روانشناسی تربیتی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology Studies | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2024.44003.5241 |  | 
| dc.subject | درگیری تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | سرزندگی تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | ادراک از محیط یادگیری | fa_IR | 
| dc.subject | روش تدریس بارش مغزی | fa_IR | 
| dc.title | اثربخشی آموزش روش تدریس بارش مغزی بر درگیری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و ادراک از محیط یادگیری دانش آموزان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله علمی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، گروه روانشناسی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 21 |  | 
| dc.citation.issue | 55 |  | 
| nlai.contributor.orcid | 0000000160258363 |  |