• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کارکرد رسانه‌های اجتماعی در طرفداری ورزشی: کاوشی در دیدگاه‌های طرفداران بعد از ال‌کلاسیکو

    (ندگان)پدیدآور
    لطیفی فرد, مهدیصفاری, مرجانحیدری, کلثوم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    8.581 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه با توسعه رسانه‌های اجتماعی، گرایش طرفداران به بیان عقاید و نظرات خود بیشتر از پیش می‌شود. از سویی، با ظهور رسانه‌های اجتماعی طی دهه گذشته سرعت و محدوده ارتباطات و تعامل بین افراد و سازمان‌ها در سراسر دنیا تغییر کرده است. ازاین‌رو هدف تحقیق حاضر بررسی مصرف رسانه‌ای و رفتار آنلاین طرفداران ورزشی بعد از بازی ال‌کلاسیکو با استفاده از روش تحلیل محتوا بود. در این پژوهش یکی از پست‌های صفحه رسمی لالیگا در فیس‌بوک بعد از بازی (بارسلونا-رئال مادرید موسوم به ال‌کلاسیکو فصل 18-2017) به‌صورت هدفمند جهت بررسی دیدگاه‌های کاربران مورد انتخاب قرار گرفت. ویژگی‌های فیس‌بوک در سه دسته کلی؛ بارگذاری محتوا، مرور محتوا توسط دیگر کاربران و واکنش‌های کاربران نسبت به محتوا طبقه‌بندی ‌شد. پس از کدگذاری، 10 طبقه شامل «اشاره به بازی، اشاره به فرد، اشاره به تیم، کلام تهاجمی، شوخی با انتقاد، سرزنش کردن، اشاره به طرفدار، استفاده از ضمایر ما و آن‌ها، هیجان فوتبالی و تعامل» به دست آمد. در نهایت یافته­ های پژوهش نشان داد، تقریباً 57 درصد از مصرف رسانه‌ای در رسانه‌های اجتماعی ورزشی به اشتراک‌گذاری منتهی می‌شود. مسئله هویت‌ سازی با تقریباً 30 درصد کدها دومین کارکرد رسانه‌های اجتماعی در ورزش می‌تواند باشد. درعین‌حال گفتگوها با 2.6 درصد فراوانی کمترین میزان کارکرد را در این پژوهش داشته‌اند. باید توجه داشت که در حوزه ورزش علت شکل‌گیری رفتار به اشکال مختلف مانند اشاره به بازی، اشاره به فرد و حتی کلام تهاجمی در اثر علاقه‌ای است که طرفدار به باشگاه، تیم و شهر خود دارد.
    کلید واژگان
    طرفداران فوتبال
    رسانه‌های اجتماعی
    مصرف رسانه‌ای
    ال‌کلاسیکو
    ورزش

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
    استادیار گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
    کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز

    شاپا
    23455578
    25384961
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/jsm.2020.46930.1332
    http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6396.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113442

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب