• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رسانه ابزاری جهت ایفای نقش زنان در توسعه مرزهای بین‌المللی ورزش

    (ندگان)پدیدآور
    فرازیانی, فاتحطاهری, مرتضیعرب عامری, الهه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    383.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش برجسته‌سازی نتایج تحقیقات گذشته در مورد اثرگذاری رسانه‌ها در ایفای نقش زنان در عرصه‌های بین‌المللی ورزش بود، روش تحقیق ارزشیابی انتقادی نتایج تحقیقات گذشته بود که با بهره گیره از روش ترکیب به ارائه راهکارهایی در زمینه برطرف سازی موانع و حل مسئله پرداخته است. در این پژوهش به نقش رسانه‌ها در ایفای نقش زنان در توسعه مرزهای بین‌المللی ورزش چه به‌عنوان ورزشکار و چه به‌عنوان مربی و مدیر پرداخته‌شده است. اطلاعاتی درزمینه حضور موفقیت‌آمیز کشورهای مختلف و همین‌طور ایران در توسعه ورزش زنان در عرصه‌های بین‌المللی ارائه‌شده است به اهمیت نقش رسانه‌ها در تسهیل این روند پرداخته‌شده است که نشان می‌دهد زنان باید تلاش کنند مهارت‌های مناسب و رفتارهای لازم برای رقابت را نشان دهند و راهکارهای مبارزه با نمونه‌های قالبی که مانع از پیشرفت آن‌ها شده است را یاد بگیرند. نگرش‌های ریشه‌داری که طی چند صدسال شکل‌گرفته را از بی ببرند. این نمونه‌های قالبی، زنان را از تصدی و موفقیت در مشاغل مدیریتی و ورزشی بازمی‌دارد. رسانه ابزاری قدرتمند جهت از بین بردن این‌گونه رفتارها و نگرش‌ها در جامعه جهانی است که در تعالی نقش زنان در تمامی عرصه‌ها ازجمله ورزش می‌تواند مؤثر واقع شود. حضور بانوان به‌عنوان نیمی از پیکره جامعه ما در فعالیت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی، به‌عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در تأمین سلامت و بهداشت جسم و روان و پیشگیری‌کننده انواع انحرافات اجتماعی، کاهش هزینه‌های درمانی، افزایش تولید و بهره‌وری و پیشرفت جامعه است که یکی از مهم‌ترین ابزارها در جهت هموار کردن این مسیر فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌هاست.
    کلید واژگان
    رفتار قالبی
    زنان
    توسعه ورزش
    رسانه

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه پیام نور
    دانشگاه بین الملی امام خمینی
    دانشگاه تهران

    شاپا
    23455578
    25384961
    URI
    http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1699.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113310

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب