شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی (مورد مطالعه: مشتریان شعب بانک ملت شهر قم)
(ندگان)پدیدآور
خسروی, ابوالفضلفروتن, محسنخلیلیپور, بنفشه
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف شناسایی عوامل تأثیرگذار بر تمایل به استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی و با استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی، تئوری عمل منطقی و نظریه رفتار برنامهریزی شده صورت گرفته است. نوع پژوهش کاربردی، و وش پژوهش از نظر نحوه گرآوری دادهها از نوع توصیفی- همبستگی است. به منظور جمعآوری دادهها یک نمونه 368 نفره با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب و مورد ارزیابی قرار گرفت. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود. برای بررسی اعتبار پرسشنامه از روایی محتوایی استفاده شد و برای محاسبه پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. به منظور آزمون فرضیهها از ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد سهولت استفاده درکشده و سودمندی درکشده تأثیر مثبت و معناداری بر نگرش نسبت به استفاده از بانکداری اینترنتی دارند، سودمندی درکشده تأثیر مثبت و معناداری بر سهولت استفاده درکشده دارد. نگرش تأثیر مثبت و معناداری بر تمایل به استفاده از بانکداری اینترنتی دارد.
کلید واژگان
بانکداری اینترنتیتمایل به استفاده
سهولت استفاده درکشده
سودمندی درکشده
نگرش
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2024-08-221403-06-01
ناشر
موسسه آموزش عالی طلوع مهرسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایراندانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، مؤسسه آموزش عالی دانشستان، ساوه، ایران
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران



