• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت راهبردی و آینده‌پژوهی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت راهبردی و آینده‌پژوهی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر اختلالات زنجیره تأمین بر رضایت مشتری در صنعت خاص با توجه به اثر میانجی توانمندسازی کارکنان سبز

    (ندگان)پدیدآور
    سوری, مریمعبدی, سعیدکشاورز, محمدپورسبحان دورقی, فاطمه
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه با توجه به فضای متلاطم و متغیر صنعت یکی از عوامل مهم در رضایت مشتریان، عملکرد مطلوب زنجیره تأمین است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر اختلالات زنجیره تأمین بر رضایت مشتری در صنعت خاص با درنظرگرفتن اثر میانجی توانمندسازی کارکنان سبز انجام گرفته است. این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی بوده و با روش همبستگی انجام گرفت. جامعه آماری 350 نفر از کارکنان شرکت فولاد غدیر نی­ریز است که به روش نمونه‌گیری در­ دسترس انتخاب شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها، روش حداقل مربعات جزئی و نرم‌افزار Smart PLS­3 به‌کار گرفته شد. در راستای بررسی روایی از روایی همگرا، و به منظور ارزیابی پایایی از ضرایب آلفای کرونباخ استفاده شد. آلفای کرونباخ برای همه سازه‌­های پژوهش بیشتر از 0/7 بود. نتایج، حاکی از آن است که اختلالات زنجیره تأمین تأثیر منفی و معناداری بر رضایت مشتریان و توانمندسازی کارکنان سبز دارد. همچنین، تأثیر مثبت و معنادار توانمندسازی کارکنان سبز و رضایت مشتری در صنعت خاص تأیید شد. در نهایت، نتایج پژوهش نشان داد متغیر توانمندسازی کارکنان سبز رابطه بین اختلالات زنجیره تأمین و رضایت مشتری را میانجی‌­گری می­‌کند.
    کلید واژگان
    اختلالات زنجیره تأمین
    توانمندی کارکنان سبز
    رضایت مشتری
    صنعت خاص

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2024-08-22
    1403-06-01
    ناشر
    موسسه آموزش عالی طلوع مهر
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، مؤسسه غیر انتفاعی نوآوران کوهدشت، کوهدشت، ایران
    کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد نراق، شعبه مرکزی، نراق، ایران
    دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تفت، تفت، ایران

    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jsmf.2024.204889
    https://journal.tolouemehr.ac.ir/article_204889.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1131891

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب