بررسی تأثیر اختلالات زنجیره تأمین بر رضایت مشتری در صنعت خاص با توجه به اثر میانجی توانمندسازی کارکنان سبز
(ندگان)پدیدآور
سوری, مریمعبدی, سعیدکشاورز, محمدپورسبحان دورقی, فاطمه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه با توجه به فضای متلاطم و متغیر صنعت یکی از عوامل مهم در رضایت مشتریان، عملکرد مطلوب زنجیره تأمین است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر اختلالات زنجیره تأمین بر رضایت مشتری در صنعت خاص با درنظرگرفتن اثر میانجی توانمندسازی کارکنان سبز انجام گرفته است. این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی بوده و با روش همبستگی انجام گرفت. جامعه آماری 350 نفر از کارکنان شرکت فولاد غدیر نیریز است که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها، روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار Smart PLS3 بهکار گرفته شد. در راستای بررسی روایی از روایی همگرا، و به منظور ارزیابی پایایی از ضرایب آلفای کرونباخ استفاده شد. آلفای کرونباخ برای همه سازههای پژوهش بیشتر از 0/7 بود. نتایج، حاکی از آن است که اختلالات زنجیره تأمین تأثیر منفی و معناداری بر رضایت مشتریان و توانمندسازی کارکنان سبز دارد. همچنین، تأثیر مثبت و معنادار توانمندسازی کارکنان سبز و رضایت مشتری در صنعت خاص تأیید شد. در نهایت، نتایج پژوهش نشان داد متغیر توانمندسازی کارکنان سبز رابطه بین اختلالات زنجیره تأمین و رضایت مشتری را میانجیگری میکند.
کلید واژگان
اختلالات زنجیره تأمینتوانمندی کارکنان سبز
رضایت مشتری
صنعت خاص
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2024-08-221403-06-01
ناشر
موسسه آموزش عالی طلوع مهرسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، مؤسسه غیر انتفاعی نوآوران کوهدشت، کوهدشت، ایرانکارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد نراق، شعبه مرکزی، نراق، ایران
دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تفت، تفت، ایران



