مرور دوره 2, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار

  • جهانی شدن مدیریت 

    الوانی, سید مهدی (مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوریCenter of Strategic Studies, 2011-04-21)
    در عصر ما جهانی شدن شکل تازه‌ای به روابط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داده و سازمان‌ها را دستخوش تحولات عمیقی کرده است. مدیریت در عصر جهانی شدن باید پاسخگوی نیازهای جدیدی باشد که قبلا به این صورت مطرح نبوده است. مدیریت ...

  • تحول نظریه توسعه در عصر جهانی شدن و هویت یابی ملت ها 

    پدیدآور نامشخص (مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوریCenter of Strategic Studies, 2011-04-21)
    بررسی دیرینه شناسی توسعه نشان می‌دهد که در پس گفتمان توسعه، مقوله قدرت‌مداری غرب پنهان بوده و می‌باشد. جریان‌هایی که با تجربه سه دوره نظریه‌پردازی و پیاده سازی در حوزه توسعه و بازخورد عملی آن در کشورها و با سپری کردن آزمون ...

  • جهانی شدن و تجارت کالاهای فرهنگی کشور 

    نجف بیگی, رضا؛ حسین زادگان, زهره (مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوریCenter of Strategic Studies, 2011-04-21)
    در این مقاله سعی شده است ضمن ارائه تصویری آماری از واقعیت‌های بازار جهانی فرهنگ، آن گونه که در گزارش‌های پژوهشی سازمان‌های معتبر جهانی انعکاس یافته،وضعیت صادرات کالاهای فرهنگی کشور درعرصه جهانی شدن مورد نقد و بررسی قرار ...

  • نقد و بازنگری نظریه اکیومناپلیس با تاکید بر مفهوم جهانی شدن شهرها 

    پدیدآور نامشخص (مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوریCenter of Strategic Studies, 2011-04-21)
    یکی از معروف‌ترین نظریات در زمینه آینده شهر و شهرنشینی، نظریه «اکیومناپلیس» است که در سال 1967 توسط «داکسیادیس» ارائه شد که مشروح آن در کتاب «عقاب دوسر؛ از گذشته تا آینده اسکان بشر» انتشار یافته است. داکسیادیس به کمک محاسبات ...