• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و فنون سازندگی
    • دوره 0, پیش شماره
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و فنون سازندگی
    • دوره 0, پیش شماره
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اصول و فنون مذاکره در پروژههای عمرانی و ثبت قراردادها

    (ندگان)پدیدآور
    قاضی دزفولی, سیدرضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توانمندی و مهارت سخن گفتن و اقناع طرف مقابل، یکی از دقیق‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد ارتباط است؛ و از مهم‌ترین موضوعات در هر ارتباطی، چه ارتباطات کاری و چه غیرکاری، نحوه مذاکره و کسب نتایج مطلوب از مذاکرات است؛ و اگر مدیران مهارت و هنر مذاکره را فراگرفته باشند، به سرعت به سمت پله‌های پیشرفت، گام خواهند نهاد. در این مقاله کوشش شده است که با توجه به اهمیت نحوه مذاکرات در جلسات اداری که لازمه هر تعامل است، مطالبی کاربردی برای به­دست آورن تصمیمات رضایت‌مندانه و توافقی است کاملاً آگاهانه ذکر شود، که چگونه اعضای یک جلسه کاری و یا مدیران هر سازمانی  می­توانند در چارچوب قواعد مذاکره، بهترین نتیجه را کسب کنند و از مهارت‌ها و روش‌هایی نظیر طرح‌ریزی مذاکره، روانشناسی افراد، استفاده از محرک‌ها برای همسویی طرف مقابل و ... بهره ببرند.
    کلید واژگان
    فنون مذاکره
    روابط انسانی
    اقناع در مذاکره
    تاکتیک‌های مذاکره
    قواعد مذاکره

    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    پژوهشکده سازندگی خاتم الانبیاء(ص)
    سازمان پدید آورنده
    گروه تخصصی نیروگستر

    URI
    https://stc.ihu.ac.ir/article_203691.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/111802

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • تعهد به مذاکره در حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات بین‌المللی 

      شهبازی, ارامش؛ خسرونژاد, مژگان (دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران, 2020-03-20)
      مذاکرات در عرصۀ روابط بین‌الملل، به‌ویژه با هدف حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات بین‌المللی، می‌بایست با حسن نیت دنبال شود، چراکه انجام مذاکرات با حسن نیت به‌عنوان یک قاعدۀ بین‌المللی و در برخی موارد، پیش‌شرط لازم برای انعقاد ...

    • تبیین اثر بکارگیری نگرش های مختلف فنون مذاکره بر ارائه خدمات با کیفیت در حسابرسی 

      جنگی, حمید؛ رضائی, نادر؛ عبدی, رسول؛ پاکمرام, عسگر (انجمن حسابداری مدیریت ایرانIranian Management Acounting Association, 2023-03-21)
      ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﯾﮏ سازمان در کنار ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ‌ﻫﺎی ﻓﻨﯽ مورد نیاز، ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ کارکنان در ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺎ مشتریان ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد. اﻓﺮاد در ﻫﺮ ﺷﻐﻞ، ﺗﺨﺼﺺ و ﺣﺮﻓﻪ‌ای ﮐﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ درﮔﯿﺮ ارﺗﺒﺎﻃﺎت و ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آن ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﺮای اداره ﺻﺤﯿﺢ ...

    • بررسی شرط مذاکره در حل و فصل اختلافات تـجاری با توجه به رویه قضایی بین ‎المللی 

      شیروی, عبدالحسین؛ کاظمی, محمدجواد (قوه قضائیه, 2018-12-22)
      در قراردادهای تجاری طرفین معمولاً توافق می‌کنند قبل از اینکه اختلاف خود را نزد سیستم داوری و یا قضایی مطرح نمایند، ابتدا آن را از طریق مذاکرات دوستانه حل و فصل نمایند و بدین طریق ضمن حفظ روابط تجاری و تحمیل کمترین هزینه، ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب