• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین اثر بکارگیری نگرش های مختلف فنون مذاکره بر ارائه خدمات با کیفیت در حسابرسی

    (ندگان)پدیدآور
    جنگی, حمیدرضائی, نادرعبدی, رسولپاکمرام, عسگر
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﯾﮏ سازمان در کنار ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ‌ﻫﺎی ﻓﻨﯽ مورد نیاز، ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ کارکنان در ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺎ مشتریان ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد. اﻓﺮاد در ﻫﺮ ﺷﻐﻞ، ﺗﺨﺼﺺ و ﺣﺮﻓﻪ‌ای ﮐﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ درﮔﯿﺮ ارﺗﺒﺎﻃﺎت و ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آن ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﺮای اداره ﺻﺤﯿﺢ اﯾﻦ ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﮔﺴﺘﺮده و ﭘﯿﭽﯿﺪه، ﺑﻪ اﺑﺰار ﻣﻨﺎﺳﺐ آن ﻧﯿﺎز اﺳﺖ، که مذاکره یکی از این ابزارهای اساسی است. موسسات حسابرسی به عنوان بنگاه‌های خدماتی از این موضوع استثنا نبوده و مذاکره با صاحبکار همواره یکی از موضوعات بسیار مهم در این حرفه بوده است. بکارگیری فنون مناسب در مذاکره بین موسسه حسابرسی و صاحبکار، می‌تواند مساعدت مطلوبی به شکل-گیری کیفیت مطلوب خدمات حسابرسی نماید. در همین راستا هدف این پژوهش، بررسی اثر رویکردهای مختلف فنون مذاکره در حسابرسی بر کیفیت ارائه خدمات می‌باشد. دوره زمانی پژوهش، سال 1400 بوده و داده‌های مورد نیاز برای پاسخ به پرسش پژوهش با توزیع پرسشنامه در بین جامعه حسابداران رسمی جمع‌آوری و داده‌های بدست آمده از 156 پرسشنامه تکمیلی و با استفاده از معادلات ساختاری و بکارگیری نرم افزار smartPLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که اولاً رویکرد کلامی فنون مذاکره در حسابرسی با کیفیت ارائه خدمات ارتباط دارد، ثانیاً رویکرد غیرکلامی فنون مذاکره در حسابرسی با کیفیت ارائه خدمات ارتباط دارد و ثالثاً رویکرد اطلاعاتی فنون مذاکره در حسابرسی با کیفیت ارائه خدمات ارتباط دارد.
    کلید واژگان
    مذاکره کلامی
    مذاکره غیرکلامی
    مذاکره اطلاعاتی
    کیفیت خدمات حسابرسی

    شماره نشریه
    45
    تاریخ نشر
    2023-03-21
    1402-01-01
    ناشر
    انجمن حسابداری مدیریت ایران
    Iranian Management Acounting Association
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بناب، بناب، ایران.
    استادیار گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بناب، ایران.
    استادیار گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بناب، ایران
    دانشیار گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارومیه، ایران

    شاپا
    2322-5785
    URI
    https://jmaak.srbiau.ac.ir/article_21466.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/981631

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب