• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ارزش آفرینی در مدیریت کسب و کار
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ارزش آفرینی در مدیریت کسب و کار
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر کاهش تحریم‌ها و توان مالی شرکت‌ها بر توسعه صادرات پوشاک با در نظر گرفتن نقش میانجی صادرات مستقیم و صادرات غیر‌مستقیم

    (ندگان)پدیدآور
    عالی داعی, فرشادهاشمی تیله نوئی, مصطفیوظیفه دوست, حسین
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی (کمی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر کاهش تحریم‌ها و توان مالی شرکت‌ها بر توسعه صادرات پوشاک با در نظر گرفتن نقش میانجی صادرات مستقیم و صادرات غیر‌مستقیم است. روش تحقیق ازنظر هدف، کاربردی بوده و ازلحاظ روش، توصیفی-پیمایشی-همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده پوشاک می‌باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی، حجم نمونه به تعداد 344 نفر تعیین شد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS به کار گرفته‌شده است. ابزار مورداستفاده برای جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه استاندارد شده می‌باشد. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که کاهش تحریم‌ها تأثیر مستقیم و معناداری با توسعه صادرات پوشاک دارد. همچنین توان مالی شرکت‌ها تأثیر مستقیم و معناداری بر توسعه صادرات پوشاک دارند. صادرات مستقیم، نقش میانجی را بر رابطه بین کاهش تحریم‌ها و توسعه صادرات پوشاک ایفا می‌کنند، نقش میانجی صادرات غیرمستقیم بر رابطه بین کاهش تحریم‌ها و توسعه صادرات پوشاک نیز مورد تائید قرار گرفت.
    کلید واژگان
    توسعه صادرات پوشاک
    صادرات مستقیم
    صادرات غیر‌مستقیم
    توان مالی
    کاهش تحریم‌ها
    مدیریت بازرگانی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2024-11-21
    1403-09-01
    ناشر
    انجمن مدیریت کسب و کار ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
    گروه مدیریت، واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.

    شاپا
    2980-8359
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jvcbm.2023.415508.1181
    https://www.jvcbm.ir/article_183316.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1107765

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • تبیین مشکلات و موانع فراروی توسعه صادرات استان ایلام 

      پوراشرف, یاسان الله (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-03-21)
      امروزه تجارت بین‌الملل از چنان جایگاهی برخوردار گردیده است که اغلب از آن به عنوان نیروی محرکه رشد و بالندگی اقتصاد در کشورها یاد می‌شود. نظر به اهمیت و ضرورت توسعه صادرات در شکوفایی اقتصادی کشورها، این موضوع از نقاط راهبردی ...

    • شناسایی عوامل مؤثر بر حمایت از صادرکننده در ادارة کل بنادر و دریانوردی استان گیلان 

      روستا والیسرایی, بابک (سازمان بنادرو دریانوردی, 2019-11-22)
      پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تعیین عوامل مؤثر بر حمایت از صادرکننده در ادارة کل بنادر و دریانوردی استان گیلان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر جمع‌آوری اطلاعات، توصیفی و از نوع همبستگی است. روش نمونه‌گیری ...

    • بررسی تأثیر رشد صادارت غیرنفتی بر رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی ایران 

      دژپسند, فرهاد؛ حسینی, الهام السادات؛ گلزاریان‌پور, سیاوش (دانشگاه شهید بهشتیShahid Beheshti University, 2012-08-22)
      نظر به اینکه تجارت خارجی عامل مؤثری در شکل دادن به اقتصاد کشور است و می‌تواند تمامی بخش‌‌های اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد، در ادبیات رشد اقتصادی، به تجارت خارجی به عنوان عامل رشد توجه خاصی شده است. در میان انواع روش‌های ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب