• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین مشکلات و موانع فراروی توسعه صادرات استان ایلام

    (ندگان)پدیدآور
    پوراشرف, یاسان الله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    407.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه تجارت بین‌الملل از چنان جایگاهی برخوردار گردیده است که اغلب از آن به عنوان نیروی محرکه رشد و بالندگی اقتصاد در کشورها یاد می‌شود. نظر به اهمیت و ضرورت توسعه صادرات در شکوفایی اقتصادی کشورها، این موضوع از نقاط راهبردی تمرکز تصمیم‌گیران عالی در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور می‌باشد. در این میان، آنچه ضامن ثمردهی سرمایه‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و کوشش‌های معطوف به توسعه صادرات است، توجه به رفع موانع و مشکلات فراروی صادرکنندگان به منظور ایجاد مسیری هموار و روان برای تسهیل جریان امور در این راستا می‌باشد. در این تحقیق با بررسی ادبیات موضوع مدل مناسب ارایه شد و برآن اساس عوامل مشکل­آفرین بر سر راه صادرکنندگان استان ایلام از خلال نظرات خبرگان و مجریان ذی ربط در سطح استان در چهار دسته شناسایی و تبیین گردید. در این تحقیق از آزمون­های آماری ANOVA وTUKEY  HSD  جهت شناسایی و رتبه­بندی موانع استفاده شد. توجه به شناسایی و شناخت محیط بازارهای هدف به­منظور رفع مشکلات درونی و بیرونی شرکت­های صادرکننده از اهمیت بیش­تری برخوردار بود.
    کلید واژگان
    توسعه صادرات
    موانع صادرات
    صادرات
    10. مدیریت صادرات، واردات و مبادلات و تفاهم نامه های بین المللی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-03-21
    1393-01-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت بازرگانی دانشگاه ایلام، ایلام، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://jibm.ut.ac.ir/article_51601.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258171

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • شناسایی عوامل مؤثر بر حمایت از صادرکننده در ادارة کل بنادر و دریانوردی استان گیلان 

      روستا والیسرایی, بابک (سازمان بنادرو دریانوردی, 2019-11-22)
      پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تعیین عوامل مؤثر بر حمایت از صادرکننده در ادارة کل بنادر و دریانوردی استان گیلان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر جمع‌آوری اطلاعات، توصیفی و از نوع همبستگی است. روش نمونه‌گیری ...

    • تأثیر کاهش تحریم‌ها و توان مالی شرکت‌ها بر توسعه صادرات پوشاک با در نظر گرفتن نقش میانجی صادرات مستقیم و صادرات غیر‌مستقیم 

      عالی داعی, فرشاد؛ هاشمی تیله نوئی, مصطفی؛ وظیفه دوست, حسین (انجمن مدیریت کسب و کار ایران, 2024-11-21)
      هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر کاهش تحریم‌ها و توان مالی شرکت‌ها بر توسعه صادرات پوشاک با در نظر گرفتن نقش میانجی صادرات مستقیم و صادرات غیر‌مستقیم است. روش تحقیق ازنظر هدف، کاربردی بوده و ازلحاظ روش، توصیفی-پیمایشی-همبستگی ...

    • بررسی تأثیر رشد صادارت غیرنفتی بر رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی ایران 

      دژپسند, فرهاد؛ حسینی, الهام السادات؛ گلزاریان‌پور, سیاوش (دانشگاه شهید بهشتیShahid Beheshti University, 2012-08-22)
      نظر به اینکه تجارت خارجی عامل مؤثری در شکل دادن به اقتصاد کشور است و می‌تواند تمامی بخش‌‌های اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد، در ادبیات رشد اقتصادی، به تجارت خارجی به عنوان عامل رشد توجه خاصی شده است. در میان انواع روش‌های ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب