تبیین مشکلات و موانع فراروی توسعه صادرات استان ایلام
(ندگان)پدیدآور
پوراشرف, یاسان اللهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه تجارت بینالملل از چنان جایگاهی برخوردار گردیده است که اغلب از آن به عنوان نیروی محرکه رشد و بالندگی اقتصاد در کشورها یاد میشود. نظر به اهمیت و ضرورت توسعه صادرات در شکوفایی اقتصادی کشورها، این موضوع از نقاط راهبردی تمرکز تصمیمگیران عالی در سیاستگذاریهای کلان کشور میباشد. در این میان، آنچه ضامن ثمردهی سرمایهگذاریها، برنامهها و کوششهای معطوف به توسعه صادرات است، توجه به رفع موانع و مشکلات فراروی صادرکنندگان به منظور ایجاد مسیری هموار و روان برای تسهیل جریان امور در این راستا میباشد. در این تحقیق با بررسی ادبیات موضوع مدل مناسب ارایه شد و برآن اساس عوامل مشکلآفرین بر سر راه صادرکنندگان استان ایلام از خلال نظرات خبرگان و مجریان ذی ربط در سطح استان در چهار دسته شناسایی و تبیین گردید. در این تحقیق از آزمونهای آماری ANOVA وTUKEY HSD جهت شناسایی و رتبهبندی موانع استفاده شد. توجه به شناسایی و شناخت محیط بازارهای هدف بهمنظور رفع مشکلات درونی و بیرونی شرکتهای صادرکننده از اهمیت بیشتری برخوردار بود.
کلید واژگان
توسعه صادراتموانع صادرات
صادرات
10. مدیریت صادرات، واردات و مبادلات و تفاهم نامه های بین المللی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت بازرگانی دانشگاه ایلام، ایلام، ایرانشاپا
2008-59072423-5091
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
شناسایی عوامل مؤثر بر حمایت از صادرکننده در ادارة کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
روستا والیسرایی, بابک (سازمان بنادرو دریانوردی, 2019-11-22)پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تعیین عوامل مؤثر بر حمایت از صادرکننده در ادارة کل بنادر و دریانوردی استان گیلان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر جمعآوری اطلاعات، توصیفی و از نوع همبستگی است. روش نمونهگیری ...
-
تأثیر کاهش تحریمها و توان مالی شرکتها بر توسعه صادرات پوشاک با در نظر گرفتن نقش میانجی صادرات مستقیم و صادرات غیرمستقیم
عالی داعی, فرشاد؛ هاشمی تیله نوئی, مصطفی؛ وظیفه دوست, حسین (انجمن مدیریت کسب و کار ایران, 2024-11-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر کاهش تحریمها و توان مالی شرکتها بر توسعه صادرات پوشاک با در نظر گرفتن نقش میانجی صادرات مستقیم و صادرات غیرمستقیم است. روش تحقیق ازنظر هدف، کاربردی بوده و ازلحاظ روش، توصیفی-پیمایشی-همبستگی ...
-
بررسی تأثیر رشد صادارت غیرنفتی بر رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی ایران
دژپسند, فرهاد؛ حسینی, الهام السادات؛ گلزاریانپور, سیاوش (دانشگاه شهید بهشتیShahid Beheshti University, 2012-08-22)نظر به اینکه تجارت خارجی عامل مؤثری در شکل دادن به اقتصاد کشور است و میتواند تمامی بخشهای اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد، در ادبیات رشد اقتصادی، به تجارت خارجی به عنوان عامل رشد توجه خاصی شده است. در میان انواع روشهای ...




