دوره 14, شماره 28
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارائه الگوی برنامه درسی برای تحقق رسالت دانشگاه نسل چهارم از نوع ایرانیـ اسلامی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2024-02-20)این پژوهش باهدف ارائه الگوی برنامه درسی برای تحقق رسالت دانشگاه نسلچهارم با رویکرد کیفی و روش پایه انجام شده است. نمونه مورد مطالعه بر اساس روش نمونهگیری از نوع ملاکی و بر اساس قاعده رسیدن به حد اشباع در تحقیق کیفی، ...
-
آموزش اِستم: چارچوبی برای رویارویی با بحران رشتههای ریاضی دانشگاهی در ایران
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2024-02-20)در ایران، رشتههای ریاضی دانشگاهی از شروع دهه 1390، با افت کمّی و کیفی فزایندهای مواجه شدهاست و سیاستگذاران آموزشعالی را با چالش مواجه کردهاست. بهویژه جایگزینی آموزش حضوری با آموزشمجازی در دوران همهگیری و حضور ...
-
نقدی بر عنوان و سرفصل درس «ژئوتوریسم با تاکید بر ایران «در برنامه درسی آموزش جغرافیای دانشگاه فرهنگیان
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2024-02-20)ماده درسی الزامی تحت عنوان «ژئوتوریسم با تاکید بر ایران « در برنامه درسی آموزش جغرافیای دانشگاه فرهنگیان تعریف شده که فلسفه وجودی و سرفصل های ارائه شده برای آن جای تامل دارد؛ به طوری که اساتید این رشته در تدوین و ارائه آن ...
-
ارائه الگوی برنامه درسی دروس آزمایشگاهی رشتههای فنی و مهندسی با رویکردی مبتنی بر نظریه داده بنیاد
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2024-02-20)پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی اثر بخش برنامه درسی دروس آزمایشگاهی رشتههای فنی و مهندسی دانشگاههای آموزش عالی با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد مشتمل بر کدگذاری باز، کد گذاری محوری و کد گذاری انتخابی صورت پذیرفت. این ...
-
بررسی برنامه درسی رشته برنامهریزی درسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در توانمندسازی دانشجویان از نظر مهارتهای فنی، اجرایی، دانشی و نگرشی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2024-02-20)هدف پژوهش حاضر بررسی برنامه درسی رشته برنامهریزی درسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در توانمندسازی دانشجویان از نظر مهارتهای فنی، اجرایی، دانشی و نگرشی بود. طرح پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت پژوهش توصیفی از نوع ...
-
شناسایی رفتارهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان از طریق تکنیک رویدادهای بحرانی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2024-02-20)هدف از انجام پژوهش حاضر مطالعه و شناسایی مؤلفههای رفتاری مرتبط با تدریس اثربخش اساتید و مربیان دانشگاه از نظر دانشجویان است. برای این منظور، از تکنیک رویدادهای بحرانی بهعنوان روش پژوهش استفاده شده است. محل انجام این پژوهش ...
-
ارزیابی کتاب های روان شناسی تربیتی در برنامه ی درسی آموزش عالی ایران بر اساس مؤلفه های سبک های یادگیری و انطباق آن ها با روش های تدریس
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2024-02-20)پژوهش حاضر با هدف ارزیابی محتوای کتابهای روانشناسی تربیتی در برنامهی درسی آموزش عالی ایران بر اساس مؤلفههای سبکهای یادگیری و انطباق آنها با روشهای تدریس انجام گرفته است. رویکردِ تحقیق کیفی و روش آن تحلیل محتوا بوده ...



