• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت گردشگری
    • دوره 14, شماره 47
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت گردشگری
    • دوره 14, شماره 47
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش اقتصاد تجربه گردشگری روستایی بر دلبستگی مکان و نیات رفتاری گردشگران روستایی )مورد مطالعه : مناطق ییلاقی رامسر و چالوس(

    (ندگان)پدیدآور
    باسخا, مهدیحسینی امیری, سید محمودروحی نژاد, سالومه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    5.242 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این مطالعه، بررسی اثر اقتصاد تجربه گردشگری در مناطق روستایی و ییلاقی رامسر و چالوس بر دل‌بستگی به مکان و  نیات رفتاری گردشگران از طریق احساسات دلپذیر و خاطرات مثبت گردشگران بوده است.  این پژوهش، اکتشافی - توصیفی از نوع پیمایشی و ابزار اصلی گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بوده است .184 پرسشنامه به روش نمونه‌گیری در دسترس، در بهار و تابستان سال 1396 بین گردشگران و بازید کنندگان از مناطق روستایی و ییلاقی چالوس و رامسر در شمال ایران توزیع شد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش، 171 پرسشنامه انتخاب و از معادل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که: ‌اقتصاد تجربه گردشگری روستایی با برانگیختگی دلپذیر رابطه معناداری دارد، برانگیختگی دلپذیر حاصل از تجربه، با خاطرات رابطه معناداری دارد و برانگیختگی دلپذیر با نیات رفتاری گردشگران دارای رابطه معناداری نیست؛ بنابراین، اقتصاد تجربه بر دل‌بستگی به مکان و در نهایت نیات رفتاری گردشگران نقش مهمی ایفا می‌کنند. هم‌چنین این پژوهش می‌تواند،  پژوهش گران آتی را به سمت مفاهیم مدیریتی در صنعت گردشگری، خاصه گردشگری روستایی، مرتفع ساختن محدودیت‌ها و در نهایت ارائه راهکارها و پیشنهاد‌های سازنده برای سازمان‌ها و مراکز مربوطه، هدایت نماید
    کلید واژگان
    اقتصاد تجربه
    گردشگری روستایی
    خاطرات
    دل‌بستگی مکان
    نیات رفتاری

    شماره نشریه
    47
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی بین‌الملل، دانشکده مدیریت، موسسه آموزش عالی نیما، محمودآباد
    استادیار گروه مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی بین‌الملل، دانشکده مدیریت، موسسه آموزش عالی نیما، محمودآباد

    شاپا
    2322-3294
    2476-597X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/tms.2019.10610
    http://tms.atu.ac.ir/article_10610.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108450

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب