تأثیر ویژگیهای اجتماعی - شخصیتی بر رضایت مشتریان (مورد مطالعه: رستوران میزبان)
(ندگان)پدیدآور
صالحی, صادقمرادی اصل, امیرعبدلی, سیده فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
درک نیازهای مشتری، بنیادیترین الزامات برای بقای سازمانها در جهان امروز است. با شناخت نیازهای مشتری و تلاش در جهت رفع نیازهای آنها، گام اساسی در جهت رضایت مشتری برداشته میشود و به همین دلیل، سازمانهای مشتری مدار، شناخت نیازها، تأمین نیازها و از همه مهمتر عوامل مؤثر بر تأمین رضایت مشتریان را در صدر مطالعات و بررسیهای خود قرار میدهند. با توجه به نقش بسیار مهم نیروهای انسانی یک سازمان در جلب رضایت مشتری، تحقیق حاضر، در صدد بررسی ویژگیهای اجتماعی- شخصیتی کارکنان بر رضایت مشتریان رستوران میزبان واقع در شهر بابلسر میباشد. پژوهش حاضر به روش پیمایش انجام شده و. جامعه آماری این تحقیق را مشتریان رستوران میزبان تشکیل میدهند. نتایج تحقیق نشان داد که رضایت مشتریان با پنج متغیر برونگرایی، سازگاری، وجدان کاری، پذیرندگی و ثبات عاطفی رابطه معنیداری دارد. تحلیل رگرسیونی نشان داد که متغیر پذیرندگی به نسبت دیگر متغیرها، پیشبینی کننده قویتری است.
کلید واژگان
ویژگیهای اجتماعی- شخصیتیرضایت مشتریان
رستوران میزبان
بابلسر
شماره نشریه
43تاریخ نشر
2018-09-231397-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشیار جامعه شناسی محیط زیست، دانشگاه مازندرانکارشناسی ارشد پژوهش علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2322-32942476-597X




