نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمظلومی, نادرfa_IR
dc.contributor.authorجلالی, سید حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:20:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:20:58Z
dc.date.available1399-07-08T21:20:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:20:58Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-18en_US
dc.date.submitted1395-07-27fa_IR
dc.identifier.citationمظلومی, نادر, جلالی, سید حسن. (1391). شبکه های اجتماعی و موفقیت سیاستگذاری گردشگری ایران. مطالعات مدیریت گردشگری, 7(18), 25-48.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3294
dc.identifier.issn2476-597X
dc.identifier.urihttp://tms.atu.ac.ir/article_5104.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108352
dc.description.abstractسیاستگذاری گردشگری به مهمترین ابزار برای توسعه پایدار صنعت گردشگری تبدیل شده است. با توجه بدین مسئله ، پژوهش در حیطه ی سیاستگذاری گردشگری یکی از اولویت های اساسی برای محققان است. پژوهش حاضر با توجه به سیاست های گردشگری کشور در قالب سند توسعه ی گردشگری و برنامه های جامع ملی و منطقه ای در این عرصه و نیاز به شناخت عوامل موثر بر موفقیت و یا شکست این اقدامات در قالب یک پژوهش کاربردی و پیمایشی تعریف شده است. پرسش های اصلی مورد نظر در این پژوهش اختصاص به چیستی و چگونگی تاثیر شبکه های اجتماعی بر موفقیت سیاست های گردشگری در کشور دارد. به منظور پاسخگویی به پرسش های مورد نظر نمونه ای مرکب از 357 نفر از گردشگران خارجی در شهر اصفهان به صورت تصادفی برگزیده شد و تحلیل های آماری با آزمون همبستگی بر روی داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه صورت پذیرفت. نتایج گویای آن است که شبکه های اجتماعی دو مولفه ی اعتماد و ریسک را در زمینه ی محتوایی گردشگری تحت تاثیر قرار می دهند و برهم کنش میان این دو متغیر و قصد سفر بر جذب گردشگران خارجی و در نهایت موفقیت یا شکست سیاستگذاری گردشگری ایران تاثیر گذار است.fa_IR
dc.format.extent282
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت گردشگریfa_IR
dc.relation.ispartofTourism Management Studiesen_US
dc.subjectسیاستگذاری گردشگریfa_IR
dc.subjectشبکه های اجتماعیfa_IR
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectریسکfa_IR
dc.subjectقصد سفرfa_IR
dc.titleشبکه های اجتماعی و موفقیت سیاستگذاری گردشگری ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue18
dc.citation.spage25
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد