نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورفرج, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorخشخو ایمانی, محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorبهبودی, ریحانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:20:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:20:51Z
dc.date.available1399-07-08T21:20:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:20:51Z
dc.date.issued2006-05-22en_US
dc.date.issued1385-03-01fa_IR
dc.date.submitted2009-10-25en_US
dc.date.submitted1388-08-03fa_IR
dc.identifier.citationپورفرج, اکبر, خشخو ایمانی, محمدحسین, بهبودی, ریحانه. (1385). تاثیر معماری ایرانی - اسلامی بر انگاره ی ادراکی گردشگران اروپایی از مقصد ایران. مطالعات مدیریت گردشگری, 4(1112), 57-80.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3294
dc.identifier.issn2476-597X
dc.identifier.urihttp://tms.atu.ac.ir/article_5057.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108312
dc.description.abstractانگاره ی مقصد به معنای ظهور آگاهی، عواطف، تعصبات، تخیلات و احساسات فرد یا گروهی از افراد نسبت به یک مکان خاص می باشد(لاوسون و باد ، ۱۹۷۷). این مفهوم خصوصا در ادبیات گردشگری دارای اهمیت ویژه ای است چه می تواند اولویت های گردشگر برای انتخاب مقصد را متاثر از خود کند و تعیین کننده ی رفتارهای پیش از سفر، در طول سفر و بعد از سفر وی باشد. از طرف دیگر بناها و معماری هر مقصد که هم جزء میراث ها و هم یکی از برجسته ترین جاذبه های فرهنگی آن به شمار می روند، می توانند بر انگاره ی ذهنی گردشگران تاثیر گذار باشند. هدف از مقاله ی حاضر بررسی رابطه ی میان معماری ایرانی - اسلامی و انگاره ی گردشگران اروپایی واقعی از مقصد ایران و همچنین بررسی ساختار انگاره ی این افراد از معماری ایرانی - اسلامی است. برای بررسی دقیق تر این موضوع، پژوهشی حاضر بر معماری ایرانی - اسلامی دوره ی صفویه ی شهر اصفهان، یکی از مهم ترین مقصدهای گردشگری ایران، متمرکز شده است. مدل انتخابی و مورد استفاده ی این تحقیق، مدلی است که اچنر و ریچی در سال ۱۹۹۳ برای سنجش انگاره ی مقصد گردشگری ارائه کرده اند. بر اساس نتایج این تحقیق، معماری ایرانی - اسلامی، نقش برجسته ای در شکل گیری انگاره ی گردشگران اروپایی از مقصد ایران داشته است و میدان نقش جهان و مسجد شیخ لطف الله مهم ترین و قابل توجه ترین مکان های این شهر در ذهنیت ادارکی گردشگران اروپایی محسوب می شوند. همچنین گردشگران اروپایی مهم ترین و برجسته ترین احساس خود در رابطه با معماری ایرانی - اسلامی را احساس شگفتی و معنویت ابراز کرده اند و معماری ایرانی - اسلامی را به لحاظ زیبایی شناختی زیبا دانسته و اشاره کرده اند که از نظر آنها دو عنصر کالبدی استفاده از هندسه و فضا دارای اهمیت ویژه ای در ادراک آنها هستندfa_IR
dc.format.extent4345
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت گردشگریfa_IR
dc.relation.ispartofTourism Management Studiesen_US
dc.subjectانگاره ی مقصد گردشگریfa_IR
dc.subjectمعماری ایرانی - اسلامیfa_IR
dc.subjectمدل اچنبر و ریچیfa_IR
dc.subjectاصفهانfa_IR
dc.titleتاثیر معماری ایرانی - اسلامی بر انگاره ی ادراکی گردشگران اروپایی از مقصد ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1112
dc.citation.spage57
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد