• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت گردشگری
    • دوره 15, شماره 49
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت گردشگری
    • دوره 15, شماره 49
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش‌آفرینی معنویت و تجاری‌سازی در شکل‌گیری برند مقاصد گردشگری مذهبی با رویکرد داده‌بنیاد

    (ندگان)پدیدآور
    پورنگ, علیغیور باغبانی, سید مرتضیرجوعی, مرتضیبهبودی, امید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.976 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سفرهای دینی نقش بارزی در گردشگری دارند و ارتباط مطلوب میان معنویت و تجاری‌سازی برند مقاصد گردشگری مذهبی باید از طریق تحلیل جامع منافع ذی‏نفعان هدایت شود. پژوهش حاضر با هدف‌ واکاوی ارتباط معنویت و تجاری‌سازی برند گردشگری مذهبی در مشهد می‌باشد که با استفاده از روﻳﻜﺮد ﻛﻴﻔﻲ و داده‏ﺑﻨﻴﺎد اجرا شده است. ﮔﺮدآوری داده‏ها مبتنی بر مبانی نظری، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ اﺳﻨﺎد ﺑﺎﻻدﺳﺘﻲ و انجام مصاحبه‌های ﻋﻤﻴﻖ، ﺑﺎز، نیمه‌ساختاریافته ﺑﺎ خبرگان بوده که به صورت هدفمند انتخاب شدند. ﺑﺮای ﺗﺤﻠﻴﻞ دادهﻫﺎ از روش ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ مستمر در ﻃﻲ ﺳﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻛﺪﮔﺬاری ﺑﺎز، ﻣﺤﻮری و اﻧﺘﺨﺎﺑﻲ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. نتایج ﻧﺸﺎن داد که 153 مفهوم در تعامل معنویت و تجاری‌سازی برند در 5 مقوله زمینه‌ای، 5 مقوله علّی، 3 مقوله مداخله‌ای، 3 مقوله راهبرد، 10 مقوله پیامد و 3 مقوله (ناهمسویی اقدامات کلان ملی با منافع ذی‏نفعان شهری، تضاد درون‏‌سازمانی و بین‏‌سازمانی و بهینه‏ سازی بخشی) به عنوان موانع اجرای راهبردها وجود دارد.
    کلید واژگان
    برند مقصد گردشگری مذهبی
    تجاری‌سازی
    ‌ تعامل معنویت و تجاری‌سازی
    تئوری داده‌بنیاد

    شماره نشریه
    49
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی استراتژیک، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین‏المللی امام رضا (ع)،مشهد
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین‏المللی امام رضا (ع) ، مشهد
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین‏المللی امام رضا (ع)،مشهد
    دکترای مدیریت بازرگانی ـ بازاریابی، مدرس دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین‏المللی امام رضا (ع)، مشهد

    شاپا
    2322-3294
    2476-597X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/tms.2020.11052
    http://tms.atu.ac.ir/article_11052.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108464

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب