مرور دوره 4, شماره 13 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
ارتباط رضایتمندی، دلبستگی و مقاصد رفتاری گردشگران (مورد مطالعه: گردشگران بندر انزلی)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-08-23)هدف این مطالعه بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به شهر بندر انزلی و نواحی تفرجگاهی آن است. این مقاله به نقش دلبستگی به مکان، به عنوان میانجی رابطهی میان ارزیابی مثبت گردشگران از تجربهی شهر (رضایتمندی) و وفاداریشان ...
-
ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه های گردشگری (مطالعهی موردی: منطقه گردشگری اوان)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-08-23)با افزایش روزافزون جمعیت و نیاز بشر به گردش و تفریح، توسعه مناطق گردشگری جز ملزومات جوامع کنونی بشمار میرود، توسعه این مناطق و حضور انسان در بستر طبیعت آثاری نیز به همراه خواهد داشت. برای سیر در راستای توسعه پایدار ...
-
بررسی رابطه مدیریت بحران و سازماندهی فضایی و امنیت در گردشگری (مطالعه موردی: شهر یزد)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-08-23)جهانیشدن کسب و کار و بینالمللی شدن ارتباطات، منجر به ایجاد بحرانهای رو به رشدی در عصر حاضر شده است و گردشگری، صنعتی است که نسبت به بحرانهایی مانند بحرانهای طبیعی، اپیدمی ها، حملات تروریستی و ... بسیار آسیب پذیر ...
-
تاثیر مشارکت تورگردان ها در پایداری و توسعه سکونتگاههای محلی (مطالعه موردی: منطقه تهران و البرز)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-08-23)مشارکت تورگردانها و عرضهکنندگان محلی آموزش دیده و مجرب در زمینه جذب گردشگر و توسعه زیرساختها، در افزایش میزان درآمد و ثروت نسلها و درنتیجه پایداری و توسعه سکونتگاههای مسیر و مقصد گردشگری مؤثر است. با اینوجود، به دلایل ...
-
تأثیر مشتریگرایی و کارآفرینیگرایی بر نوآوری و عملکرد کسب و کار در گردشگری (مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان مازندران)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-08-23)قرن بیست و یکم سده بهرهگیری از فرصتهای تجاری ارزشمند در بخش خدماتی به ویژه گردشگری است. چیزی که امروزه در این صنعت رقابتی اهمیت پیدا کرده بحث کارآفرینیگرایی و نوآوریگرایی بازیگران این صنعت در ارائه تجربیاتی جدید و ...
-
تحلیل جامعه شناختی زباله ریزی در بین گردشگران (مطالعه موردی: استان مازندران)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-08-23)امروزه زبالهپراکنی به عنوان یکی از مهمترین مسائل زیستمحیطی، اجتماعی و زیباشناسی در سراسر جهان مطرح است. زبالهپراکنی مصداقی است از بینظمی اجتماعیشهروندان، در حوزهی شهروندی محیط زیست که موجب تشدید مسائل مربوط به زباله ...
-
شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر ذهنی گردشگران خارجی از ایران
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-08-23)تصویر مقصد از جمله عوامل مهم مؤثر بر رفتار گردشگر و انتخاب مقصد است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر ذهنی گردشگران خارجی از ایران با استفاده از تکنیک دلفی فازی انجام شده است. برای دستیابی به این هدف، با ...
-
پیشبینی تقاضای گردشگری خارجی (یک مطالعه موردی برای ایران)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-08-23)پیشبینی جریان آیندهی گردشگری ورودی برای تعیین مخارج سرمایهگذاری در صنعت گردشگری، هم برای بخش دولتی و هم برای بخش خصوصی، ضروری است. برای بخش دولتی و عمومی تخمین تقاضای گردشگری بهمنظور استفادهی کارا از صنعت حملونقل و ...



