مرور دوره 8, شماره 29 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
- 
اثر نااطمینانی نرخ ارز بر جریان گردشگری در ایران: رهیافت الگوی تلاطم تصادفی با اثرات اهرمی و دادههای ترکیبی با تواتر متفاوت (MIDAS) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)امروزه صنعت گردشگری در جهان توسعه فراوانی یافته و بسیاری از کشورها از این رهیافت توانستهاند وضعیت خویش را بهبود بخشیده و بر مشکلات اقتصادی خویش، از قبیل پایین بودن سطح درآمد سرانه، فراوانی بیکاری و کمبود درآمدهای ارزی ...
 
- 
بررسی نگرش گردشگران نسبت به غذاهای محلی-بومی در مازندران (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)هدف: گردشگری امروزه یکی از محورهای اصلی حوزه های اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و اجتماعی است و توجه به آن یک ضرورت اصلی است.این پدیده دارای ابعاد مختلف است. هدف این تحقیق بررسی یکی از ابعاد گردشگری یعنی گردشگری غذا است. البته این ...
 
- 
تحلیل جامعهشناختی پدیدۀ گردشگری کاذب در منطقۀ اورامانات استان کردستان (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)گردشگری سیستم پیچدهای است که ذینفعان مختلف دیدگاههای متفاوتی در قبال آن دارند. تا پیش از این، بیشتر نگاه گردشگران و دیدگاههای آنان نسبت به جوامع میزبان واجد اهمیت بیشتری بود، هدف اصلی این تحقیق مطالعه نگاه و درک جامعه ...
 
- 
تحلیل محتوای کتابهای درسی پایه ششم ابتدایی بر مبنای مؤلفههای آموزش گردشگری (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)هدف از این پژوهش تحلیل محتوای کتابهای درسی پایه ششم ابتدایی بر مبنای مؤلفههای آموزش گردشگری میباشد. روش مورد استفاده در تحلیل محتوای پژوهش حاضر، آنتروپی شانون بوده و واحد تحلیل صفحات (متن، پرسشها، تمرینها، تصاویر) ...
 
- 
تحلیلی نهادی بر هزینه مبادله بازار و کسب و کارهای کوچک و متوسط گردشگری ایران (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)هزینه مبادله، هزینهای که در تابع تولید کسب و کارها در نظر گرفته نمیشود اما عملا موفقیت یا شکستهای بازار را رقم میزند. بررسی گزارشهای مختلف بینالمللی (مانند گزارش فضای کسب و کار، رقابتپذیری و دیدبان جهانی کارآفرینی) ...
 
- 
تعیین تاثیر پارامترهای هواشناسی بر گردشگری کلانشهرها بر مبنای ارائه مدل ترکیبی زمانی - مکانی پیش بینی آلاینده های هوا (مطالعه موردی: شهر تهران) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)یکی از مشکلات عمده صنعت گردشگری، مشکلات محیط زیستی مکانهای توریستی و گردشگری است. تهران دارای مکانهای توریستی فراوان است و از طرفی مشکل آلودگی هوا تاثیر قابل توجهی بر تعداد گردشگران در این شهر داشته است. از این رو، این ...
 
- 
توانمندسازی ذینفعان محلی برای مشارکت در توسعه پایدار گردشگری با نقش میانجی اثرات ادراک شده از گردشگری (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)پژوهش حاضر، به واکاوی اثرات توانمندسازی ذینفعان محلی گردشگری بر مشارکت آنان در توسعه پایدار گردشگری با نقش میانجی اثرات محیطی ادراک شده از برنامهها گردشگری در بخش آسارا انجام شد. این پژوهش به روش توصیفی ـ تحلیلی و با ابزار ...
 
- 
شبکه مضامین محیطی موثر بر شکل گیری اتحادهای استراتژیک (مورد مطالعه: کسب وکارهای گردشگری پزشکی ایران) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)ویژگیهای متعدد صنعت گردشگری از جمله شکنندگی ، حضور پر رنگ بنگاههای کوچک و متوسط و گستردگی کسب و کارهای وابسته به این صنعت موجب شده است تا تشکیل اتحادهای استراتژیک به یکی از مهمترین راهبردهای صنعت گردشگری تبدیل شود. در ...
 
- 
شناسایی شاخصهای اثربخش تصویر پردازی سازمانی در صنعت گردشگری ایران با استفاده از رویکرد کیفی (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)مقاله حاضر با هدف شناسایی مهمترین شاخصهای اثربخش تصویر پردازی سازمانی در صنعت گردشگری ایران صورت گرفت. بدین ترتیب این تحقیق از جهت هدف در حیطه تحقیقات کاربردی و از جهت ماهیت دادهها از نوع کیفی میباشد. جامعه آماری تحقیق ...
 
- 
طراحی مدل مدیریت گردشگری قومی در ایران (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)کشور ایران دارای پتانسیل های بالایی در زمینه گردشگری می باشد از جمله این پتانسیل ها می توان به مبحث فرهنگی و وجود اقوام مختلف در ایران اشاره کرد لدا گردشگری قومی می تواند بعنوان یکی از پایه های گردشگری ایران درآید و در ...
 
- 
عوامل موثردر تمایل به گردشگری با تأکید بر نقش امنیت ذهنی گردشگران (مطالعه موردی شهرستان بم) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2019-08-23)در راه شناخت فاکتورهای موثر بر میزان تمایل به گردشگری در دنیا و در ایران گام هایی برداشته شده است. از جمله ی این فاکتورهای موثر، می توان به امنیت ذهنی گردشگران و ابعاد آن در تعیین میزان تمایل به گردشگری یک مقصد اشاره کرد. ...
 



