• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل محتوای کتاب‌های درسی پایه ششم ابتدایی بر مبنای مؤلفه‌های آموزش گردشگری

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی عمران, ابراهیممهدی پور میر, سیده راضیهصالحی, صادقعابدینی بلترک, میمنت
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    431.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش تحلیل محتوای کتاب‌های درسی پایه ششم ابتدایی بر مبنای مؤلفه‌های آموزش گردشگری می‌باشد. روش مورد استفاده در تحلیل محتوای پژوهش حاضر، آنتروپی شانون بوده و واحد تحلیل صفحات (متن، پرسش‌ها، تمرین‌ها، تصاویر) بودند که در مجموع 829 صفحه را شامل می‌شد. جامعه آماری پژوهش شامل 9 کتاب‌درسی پایه ششم ابتدایی بوده که از این میان هشت عنوان شامل کتاب فارسی(خوانداری)، فارسی( نوشتاری)، علوم‌تجربی، مطالعات ‌اجتماعی، هدیه‌های آسمانی، قرآن، کار و فناوری و تفکر و پژوهش به‌عنوان نمونه انتخاب و بررسی شدند. نتایج تجزیه و تحلیل حاکی از آن بوده که از 829 صفحه کتاب درسی پایه ششم 75 مورد فراوانی در رابطه با مؤلفه‌های آموزش گردشگری یافت شد که بیشترین میزان توجه مربوط به مؤلفه گردشگری چیست و کمترین میزان توجه مربوط به مؤلفه گردشگر کیست بوده است؛ از طرفی مؤلفه ها از توزیع و پراکندگی مناسبی در کتاب‌های درسی برخوردار نبودند
    کلید واژگان
    تحلیل محتوا
    آموزش گردشگری
    کتاب درسی

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    گروه علوم تربیتی- دانشکده علوم انسانی و اجتماعی- دانشگاه مازندران
    علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران، بابلسر
    دانشیار جامعه شناسی محیط زیست و مدیر مسول مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی، دانشگاه مازندران، بابلسر

    شاپا
    2322-309X
    2538-4465
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jtpd.2019.13761.2805
    http://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_2404.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107819

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب