نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسرافرازی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorطلایی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:17:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:17:22Z
dc.date.available1399-07-08T21:17:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:17:22Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-20en_US
dc.date.submitted1395-07-29fa_IR
dc.identifier.citationسرافرازی, وحید, طلایی, محمدرضا. (1398). بررسی اثر موج فشارآیرودینامیکی ناشی از قطار پرسرعت بر روی طرح های عمرانی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 49(2), 121-130.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5148
dc.identifier.urihttps://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_8793.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107072
dc.description.abstractیکی از مسائل مرتبط با طراحی آیرودینامیکی قطارپرسرعت پدیده جریان هوای ایجاد شده در اطراف قطار می باشد. اهمیت این پدیده به دلیل آن است که وقتی یک قطار با سرعت ‌بالا از زیر یک مانع (سازه های عمرانی) عبور می‌کند، نیروهای آیرودینامیکی وارد بر مانع را به‌ صورت ناگهانی تغییر می‌دهد. در این شبیه‌سازی عددی از روش شبکه بندی متحرک با معادله آشفتگی و نرم‌افزار محاسبات سیالاتی فلوئنت استفاده‌شده است. هدف از این تحقیق، بررسی اثر پدیده فشار هوای ایجاد شده در اطراف قطار پرسرعت با سرعت سیر حدود 300 کیلومتر بر ساعت ‌به کمک شبیه‌سازی یک قطار پرسرعت در نرم‌افزار فلوئنت در دو حالت عادی و با ترمز آیرودینامیک و بررسی اثرات سرعت باد ناشی از عبور قطار برای جلوگیری از تخریب موانع عمرانی موجود در کنار خط یا بالای سر قطار است و به عنوان خروجی این کار به کمک نرم افزار المان محدود (آباکوس) مقدار بیشینه تنش وارد شده به موانع (سازه های عمرانی) در فواصل مختلف محاسبه و با مقدار تنش بحرانی مربوط به موانع به منظور تعیین فاصله مجاز قرارگیری موانع مقایسه شد.fa_IR
dc.format.extent2473
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherرئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectآیرودینامیک قطارfa_IR
dc.subjectنیروی پساfa_IR
dc.subjectمش متحرکfa_IR
dc.subjectپدیده فشار هواfa_IR
dc.titleبررسی اثر موج فشارآیرودینامیکی ناشی از قطار پرسرعت بر روی طرح های عمرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی کاملfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue2
dc.citation.spage121
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد