| dc.contributor.author | سرافرازی, وحید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | طلایی, محمدرضا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:17:22Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:17:22Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T21:17:22Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T21:17:22Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-06-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-04-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-10-20 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1395-07-29 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | سرافرازی, وحید, طلایی, محمدرضا. (1398). بررسی اثر موج فشارآیرودینامیکی ناشی از قطار پرسرعت بر روی طرح های عمرانی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 49(2), 121-130. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2228-5148 |  | 
| dc.identifier.uri | https://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_8793.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107072 |  | 
| dc.description.abstract | یکی از مسائل مرتبط با طراحی آیرودینامیکی قطارپرسرعت پدیده جریان هوای ایجاد شده در اطراف قطار می باشد. اهمیت این پدیده به دلیل آن است که وقتی یک قطار با سرعت بالا از زیر یک مانع (سازه های عمرانی) عبور میکند، نیروهای آیرودینامیکی وارد بر مانع را به صورت ناگهانی تغییر میدهد. در این شبیهسازی عددی از روش شبکه بندی متحرک با معادله آشفتگی و نرمافزار محاسبات سیالاتی فلوئنت استفادهشده است. هدف از این تحقیق، بررسی اثر پدیده فشار هوای ایجاد شده در اطراف قطار پرسرعت با سرعت سیر حدود 300 کیلومتر بر ساعت به کمک شبیهسازی یک قطار پرسرعت در نرمافزار فلوئنت در دو حالت عادی و با ترمز آیرودینامیک و بررسی اثرات سرعت باد ناشی از عبور قطار برای جلوگیری از تخریب موانع عمرانی موجود در کنار خط یا بالای سر قطار است و به عنوان خروجی این کار به کمک نرم افزار المان محدود (آباکوس) مقدار بیشینه تنش وارد شده به موانع (سازه های عمرانی) در فواصل مختلف محاسبه و با مقدار تنش بحرانی مربوط به موانع به منظور تعیین فاصله مجاز قرارگیری موانع مقایسه شد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 2473 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیک | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Tabriz | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Mechanical  Engineering | en_US | 
| dc.subject | آیرودینامیک قطار | fa_IR | 
| dc.subject | نیروی پسا | fa_IR | 
| dc.subject | مش متحرک | fa_IR | 
| dc.subject | پدیده فشار هوا | fa_IR | 
| dc.title | بررسی اثر موج فشارآیرودینامیکی ناشی از قطار پرسرعت بر روی طرح های عمرانی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | پژوهشی کامل | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 49 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 121 |  | 
| dc.citation.epage | 130 |  |