| dc.contributor.author | محمدرضازاده, شهین | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرزایی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرزایی نژاد, حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:17:03Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:17:03Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T21:17:03Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T21:17:03Z | |
| dc.date.issued | 2018-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-12-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-09-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدرضازاده, شهین, میرزایی, مهدی, میرزایی نژاد, حسین. (1397). ارائه مدل مرجع جدید برای پایداری و فرمان پذیری خودرو جهت ردیابی توسط کنترل کنندهی غیرخطی زاویهی فرمان چرخ های عقب. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 48(3), 271-280. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5148 | |
| dc.identifier.uri | https://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_8202.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106968 | |
| dc.description.abstract | در این مقاله برای بهبود پایداری جانبی و فرمانپذیری خودرو، از روش کنترل غیرخطی بهینه پیشبین برای زاویهی فرمان چرخهای عقب استفاده شده است. یک مدل مرجع جدید برای ردیابی توسط کنترلکننده پیشنهاد شده است که شرایط تایر و جاده و محدودیتهای فیزیکی خودروی واقعی را درنظر میگیرد. عملکرد کنترلکنندهی بهینهی طراحیشده در ردیابی مدل مرجع جدید در حین مانور گردش ثابت با ضریب اصطکاک متغیر ارزیابی شده است. همچنین اثر تنظیم پارمترهای آزاد روی دقت ردیابی و مقاومت کنترلکننده در حضور نامعینی بررسی شده است. در نهایت، عملکرد کنترلکنندهی طراحی شده در ردیابی مدل مرجع جدید با استراتژی دیگر ارائهشده در یکی از مراجع در مانور تغییر خط مقایسه شده است. نتایج شبیهسازیها بیانگر بهبود قابلملاحظهی پایداری و فرمانپذیری خودروی کنترلشده با مدل مرجع جدید میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2488 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tabriz | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | پایداری جانبی خودرو | fa_IR |
| dc.subject | مدل مرجع جدید | fa_IR |
| dc.subject | کنترل فرمان چرخ های عقب | fa_IR |
| dc.subject | کنترل غیرخطی | fa_IR |
| dc.subject | کنترل بهینه | fa_IR |
| dc.subject | دینامیک و کنترل | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل مرجع جدید برای پایداری و فرمان پذیری خودرو جهت ردیابی توسط کنترل کنندهی غیرخطی زاویهی فرمان چرخ های عقب | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی کامل | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشآموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی سهند، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی سهند، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 48 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 271 | |
| dc.citation.epage | 280 | |