نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدرضازاده, شهینfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی نژاد, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:17:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:17:03Z
dc.date.available1399-07-08T21:17:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:17:03Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-15en_US
dc.date.submitted1395-09-25fa_IR
dc.identifier.citationمحمدرضازاده, شهین, میرزایی, مهدی, میرزایی نژاد, حسین. (1397). ارائه مدل مرجع جدید برای پایداری و فرمان پذیری خودرو جهت ردیابی توسط کنترل کننده‌ی غیرخطی زاویه‌ی فرمان چرخ های عقب. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 48(3), 271-280.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5148
dc.identifier.urihttps://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_8202.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106968
dc.description.abstractدر این مقاله برای بهبود پایداری جانبی و فرمان­پذیری خودرو، از روش کنترل غیرخطی بهینه پیش­بین برای زاویه­ی فرمان چرخ­های عقب استفاده شده است. یک مدل مرجع جدید برای ردیابی توسط کنترل‌کننده پیشنهاد شده ­است که شرایط تایر و جاده و محدودیت­های فیزیکی خودروی واقعی را در­نظر می­گیرد. عملکرد کنترل­کننده­ی بهینه‌ی طراحی­شده در ردیابی مدل مرجع جدید در حین مانور گردش ثابت با ضریب اصطکاک متغیر ارزیابی شده است. همچنین اثر تنظیم پارمترهای آزاد روی دقت ردیابی و مقاومت کنترل­کننده در حضور نامعینی بررسی شده است. در نهایت، عملکرد کنترل­کننده‌ی طراحی شده در ردیابی مدل مرجع جدید با استراتژی دیگر­ ارائه­شده در یکی از مراجع در مانور تغییر خط مقایسه شده است. نتایج شبیه­سازی­ها بیانگر بهبود قابل­ملاحظه­ی پایداری و فرمان­پذیری خودروی کنترل­شده با  مدل مرجع جدید می­باشد.fa_IR
dc.format.extent2488
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherرئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectپایداری جانبی خودروfa_IR
dc.subjectمدل مرجع جدیدfa_IR
dc.subjectکنترل فرمان چرخ های عقبfa_IR
dc.subjectکنترل غیرخطیfa_IR
dc.subjectکنترل بهینهfa_IR
dc.subjectدینامیک و کنترلfa_IR
dc.titleارائه مدل مرجع جدید برای پایداری و فرمان پذیری خودرو جهت ردیابی توسط کنترل کننده‌ی غیرخطی زاویه‌ی فرمان چرخ های عقبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی کاملfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته‌ کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی سهند، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی سهند، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue3
dc.citation.spage271
dc.citation.epage280


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد