مرور دوره 48, شماره 3 بر اساس موضوع "ارتعاشات مکانیکی"
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
بررسی تاثیر نقص هندسی و تغییر شکلهای پیش و پس از کمانش بر ارتعاشات آزاد ورقها
(رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2018-10-23)این مقاله به بررسی تاثیر وجود نقص اولیه هندسی و نیز اثر تغییرشکلهای پیش و پس از کمانش ورقهای ایزوتروپیک مستطیلی تحت اثر بار فشاری درون صفحهای تک محوره، بر رفتار ارتعاشی ورق میپردازد. به این منظور روابط حاکم بر رفتار ...
-
تحلیل ارتعاش آزاد نانوتیرتیموشنکو باریک شونده دورانی بر روی بستر الاستیک به کمک روش مربعسازی دیفرانسیلی
(رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2018-10-23)در این مقاله ارتعاش آزاد نانو تیر دوار با سطح مقطع متغیر بر روی بستر الاستیک به روش مربعسازی دیفرانسیلی مورد بررسی قرار میگیرد. به منظور افزایش دقت، از مدل تیر تیموشنکو استفاده میشود که عبارات اینرسی دورانی و تغییر شکل ...
-
تحلیل ارتعاشات پوسته مخروطی ساندویچی کامپوزیت با شرایط مرزی مختلف با استفاده از روشهای المان محدود و مربعات دیفرانسیلی (DQ)
(رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2018-10-23)در تحقیق حاضر به کمک روش مربعات دیفرانسیلی (DQM) به تحلیل ارتعاشات آزاد پوسته مخروطی ساندویچ پنل پرداخته شده است. محاسبات برای چهار نوع مواد مختلف، پلیاتراترکتون (PEEK)، پلی کربنات (PC)، پلیپروپیلن جامد (SPP) و فوم ...
-
شبیه سازی و بهینه سازی جاذب های آکوستیکی آلبریخ در زیر آب با حفرههای استوانهای و مخروطی
(رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2018-10-23)به منظور جذب امواج آکوستیکی در زیر آب از پوششهایی با نام جاذبهای آلبریخ استفاده میگردد. مکانیزم این پوششها تبدیل انرژی امواج به گرما از طریق ارتعاش حفرههای موجود در آنها میباشد. در این مقاله ارزیابی عملکرد نوع خاصی ...
-
طراحی بهینه هندسه سیستم تعلیق مک فرسون برای یک خانواده محصول بر مبنای نظریه پلتفرم مشترک
(رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2018-10-23)در این مقاله هدف بدست آوردن الگوریتمی برای طراحی هندسهی سیستمتعلیق خودرو جهت استفاده در خانوادهی محصولات در کلاس های مختلف خودرو میباشد. این الگوریتم بهگونهای طراحی میشود که پارامترهای طراحی خانواده محصول با تغییر ...



