سنجش نگرش روسای کلانتریها و افسران مکنای فا. ا.قزوین نسبت به نتایج پیادهسازی سامانه مدیریت کیفیت نیروی انتظامی (مکنا)
(ندگان)پدیدآور
نبی خانی, معصومهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مدیریت کیفیت فراگیر مجموعه گستردهای از فعالیتهای مدیریتی و سازمانی است که برای کمک به مدیریت در درک کردن و کارآمد ساختن فرآیندهای تولید، از بین بردن ضایعات و بهبود دائمی خدمات طراحیشده است. در چند سال اخیر نیروی انتظامی با الگو گرفتن از این رویکرد مدیریتی نسبت به طراحی و پیادهسازی سامانه مدیریت کیفیت ناجا (مکنا) که متشکل از مجموعهای از الزامات عملیاتی در خصوص مراحل مختلف عرضه خدمات و انجام وظایف نیروی انتظامی، مبتنی بر اهداف سازمانی است اقدام نموده است. پیادهسازی مکنا در نیروی انتظامی منشأ تحولات شگرفی در این مجموعه است. این پژوهش بهمنظور سنجش نگرش روسای کلانتریها و افسران مکنای فا. ا.قزوین نسبت به نتایج پیادهسازی طرح مکنا انجامشده است. نمونه آماری 31 نقره در معرض سؤالات پرسشنامه استاندارد مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) قرارگرفته و نتایج حاصل نشاندهنده رضایت آنان از حمایت فرماندهان ناجا از مکنا، برنامه شناسایی و آموزش کارکنان، توانمندسازی کارکنان و کار تیمی و بهبود وضعیت نسبت به پنج سال گذشته است. همچنین پاسخگویان از عدم تعیین اهداف بلندمدت برای بهبود کیفیت در ناجا، نبود دستگاههای مؤثری برای گرفتن بازخورد از مراجعان، فقدان سیستم منسجمی برای سنجش کیفیت در خدمات و عدم طراحی فرایندها و خدمات بر اساس نیازهای مشتریان و اربابرجوع ناراضی هستند.
کلید واژگان
مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)مکنا
مشتریان
کیفیت
قزوین
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01




