مرور دوره 16, شماره 2 بر اساس عنوان

  • ازدواج و تشکیل خانواده؛ استعاره‌ای برای فهم کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار 

    مهتدی, محمدمهدی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2023-08-23)
    هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر فهم مقوله کارآفرینی و بررسی بعضی از جنبه­های آن با استفاده از استعاره کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌‍و‌کار به مثابه ازدواج و تشکیل خانواده می­باشد. روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع ...

  • بازنمایی و تبیین نقشه دانش دیدگاه منبع محور از منظر فرصت‌های کارآفرینانه 

    جعفرزاده, مهدی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2023-08-23)
    هدف : از منظر کارآفرینی استراتژیک، دو حوزه دیدگاه منبع محور و فرصت‌های کارآفرینانه در یک کسب‌ و کار کارآفرینانه در هم تنیده شده‌اند و نمی‌توان آنها را مجزا قلمداد کرد. حوزه فرصت به عنوان «هسته اصلی کارآفرینی» موضوع پژوهش‌های ...

  • تأثیر مهربانی و شوخ‌طبعی مدیران بر جذابیت برند کارفرما با نقش میانجی‌گر کارآفرینی سازمانی 

    افشارزاده, الهام؛ شائمی برزکی, علی؛ تیموری, هادی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2023-08-23)
    هدف: هدف این پژوهش تعیین تأثیر مهربانی و شوخ­طبعی مدیران بر جذابیت برند کارفرما با نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در دانشگاه­های خصوصی استان هرات است.   روش: این پژوهش بر اساس روش توصیفی پیمایشی  و بر اساس هدف کاربردی است. ...

  • تبیین رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی: فراتحلیل پژوهش‌های بازه زمانی 1401-1388 

    ذوالفقاری, اکبر (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2023-08-23)
    هدف: هدف اصلی پژوهش مطالعه رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی به روش فراتحلیل است. روش: روش تحقیق از نوع فراتحلیل کمی در بازه زمانی 1388 الی 1401 با حجم نمونه 22 سند تحقیقی و روش نمونه‌گیری تعمدی - غیراحتمالی ...

  • تصمیم‌گیری کارآفرینان در انتخاب صنعت: نقش شهود، احساس و منطق 

    حسینی, سیدیعقوب؛ نعمت الهی, زعیمه؛ فلاح زاده, ملیکا (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2023-08-23)
    هدف: این پرسش که کارآفرینان برای ورود یک صنعت خاص به چه عناصری توجه می‌کنند، پرسش مهمی در حوزه کارآفرینی است. از سوی دیگر، سبک تصمیم‌گیری افراد از سه الگوی منطقی، احساسی و شهودی پیروی می‌کند. این پژوهش برای پاسخگویی به این ...

  • شناسایی عوامل شکل گیری تمایل فرد به پیگیری ایده‌های کارآفرینانه 

    وفایی, وجیهه؛ محمدی الیاسی, قنبر؛ احمدپور داریانی, محمود؛ سجادی, سید مجتبی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2023-08-23)
    هدف: ایده‌های کارآفرینانه، نقشی اساسی و اجتناب‌ناپذیر در فرآیند کارآفرینی دارند و اصطلاحاً قلب این فرآیند نامیده می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد با وجودی که برخی کارآفرینان نوپا در فرآیند به‌ عینیت‌ رساندن ایده، سطح یکسانی ...

  • طراحی مدل یکپارچه عوامل شکست کسب‌وکار نوآفرین و ارائه استراتژی های کارآفرینانه اجتناب از شکست 

    ملک محمدی, مجید؛ خدادادحسینی, سید حمید؛ حیدرزاده, کامبیز (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2023-08-23)
    هدف: این مطالعه با هدف یکپارچه‌سازی دانش موجود در زمینه عوامل شکست کسب‌وکار نوآفرین و استراتژی‌های کارآفرینانه اجتناب از آن‌ها و شکل‌دهی نتایج تفسیری منسجم برای کاهش نرخ شکست نوآفرین‌ها صورت پذیرفت.روش: این پژوهش از نظر ...

  • واکاوی ماهیت فرصت کارآفرینی با استفاده از نظریه مکانیک کوانتومی 

    طالبی, کامبیز؛ طیب نیا, محمدرضا (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2023-08-23)
    هدف: هدف از این پژوهش شناخت ماهیت فرصت کارآفرینی با استفاده از مبانی نظریه فیزیک کوانتومی می­باشد. روش: روش پژوهش مورد استفاده، پارادایم کوانتومی می­باشد. پارادایم کوانتومی، می­تواند استعاره‌های ارزشمندی برای ماهیت فرصت ...

  • چالش های پیش روی توسعه مدل های کسب و کار فین تک؛ مرور سیستماتیک ادبیات 

    رمزباری, ندا؛ فضل زاده, علیرضا؛ نقدی, سجاد؛ احمدیان, ,وحید (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2023-08-23)
    هدف: پژوهش حاضر با بررسی چالش‌های مدل‌های کسب و کار فین‌ تک و ترسیم مدل پارادایمی از روابط بین چالش‌ها، سعی در پر نمودن شکاف علمی این حوزه دارد.روش پژوهش: این پژوهش به لحاظ هدف بنیادی و به لحاظ گردآوری و تحلیل داده‌ها، ...