• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روانشناسي معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسي ايران
    • دوره 16, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روانشناسي معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسي ايران
    • دوره 16, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و ساخت بسته‌ی آموزشی تربیت عاطفی مبتنی بر محاوره‌ی کلامی برای مادران دارای کودک زیر 7 سال

    (ندگان)پدیدآور
    دهقان نیری, مهدیههاشمی, زهرافیاض, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    967.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    كاربردي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تربیت صحیح فرزند یکی از اساسی‌ترین وظایف والدین است. تربیت دینی در اصل بر پایه‌ی فطرت، حرکت به سمت فضیلت است. هدف این پژوهش طراحی و ساخت بسته‌ی آموزش عاطفی مبتنی بر محاوره‌ی کلامی بود. در گام اول منابع مختلف و مرتبط با موضوع، انتخاب و سپس با استفاده از روش تحلیل کیفی مؤلفه‌های مهم تربیت مبتنی بر کلام به ‌دست آمد. در این راستا 7 مؤلفه‌ی تربیت کلام برای کودکان 5/3 تا 5/6 سال استخراج شد و در نهایت بسته‌ی آموزشی با اهداف هشت‌گانه طراحی شد که عبارت بودند از: 1. اهمیت ارتباط عاطفی با کودک، 2. لحن، 3. اهمیت توجه 4. سلسله‌مراتب پذیرش القاء و لحن، 5. پرورش طیب حواس، 6. آموزش جهت و شرط، 7. آموزش قید، 8. نشان دادن اهمیت افعال. به‌منظور تعیین روایی محتوایی، بسته‌ی آموزشی در اختیار 10 نفر از متخصصان حوزه‌ی مرتبط با پژوهش قرار داده‌شد. شاخص‌های CVR و CVI برای همه‌ی جلسات بالای 8/0 بود که بیانگر روایی محتوایی بالای پروتکل است و از این جهت بسته‌ی آمورشی تربیت عاطفی دارای حداکثری از شاخص روایی محتوایی است. این بسته در زمینه‌ی تربیت عاطفی کودک می‌تواند برای مادران کاربردی باشد.
    کلید واژگان
    طراحی بسته‌ی آموزشی
    تربیت عاطفی
    کلام
    کودک.
    تخصصي

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2023-08-01
    1402-05-10
    ناشر
    انحمن روانشناسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
    گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
    گروه روانشناسی و علوم تربیتی، پژوهشکده زنان ،دانشگاه الزهرا، تهران، ایران

    شاپا
    2008-1243
    URI
    http://bjcp.ir/article-1-1930-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1021280

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب