رفتار مصرفکننده رویدادهای ورزشی مجازی: مطالعه موردی جام جهانی پتانک آفلاین 2020 در جریان شیوع کووید-19
(ندگان)پدیدآور
منوچهری, جاسممنوچهری, معصومه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر تحلیل رفتار مصرفکننده در جام جهانی پتانک آفلاین 2020 بوده است. پنج مقیاس اندازهگیری در این پژوهش با همکاری 200 نفر مشارکت کننده زن و مرد در ویپوک به منظور مدلسازی روابط عِلی بین متغیرهای پژوهش مورد بهرهبرداری قرار گرفتند. یافتههای تحلیل مسیر پی. اِل. اِس. نشان داد تصویر برند اف. آی. پی. جِی. پی. بر تصویر برند ویپوک، تصویر برند ویپوک بر مقاصد رفتاری، رضایتمندی بر مقاصد رفتاری و نیز کیفیت رویداد بر هرسه تصویر برند ویپوک، رضایتمندی و تصویر برند اف. آی. پی. جِی. پی. تاثیر مثبت و معنیدار داشتهاند. همچنین تأثیر میانجی رضایتمندی بر روابط بین کیفیت رویداد با مقاصد رفتاری، تأثیر میانجی تصویر برند ویپوک بر روابط بین کیفیت رویداد با مقاصد رفتاری و نهایتاً تأثیر میانجی تصویر برند ویپوک بر روابط بین تصویر برند اف. آی. پی. جِی. پی. با مقاصد رفتاری مثبت و معنیدار بودهاند. مدل پیشنهادی تحقیق از برازش مناسبی برخوردار بود. پیشنهاد میشود مدیران برگزاری رویدادهای ورزشی آفلاین لازم است ابعاد گوناگون کیفیت خدمات در رویدادهای ورزشی را با هدف افزایش رضایتمندی و به دنبال آن ایجاد مقاصد رفتاری مثبت نزد مصرفکننده در کانون توجه قرار دهند. همچنین تصویری که از برند ستاد برگزار کننده این نوع از رویدادها در ذهن مصرفکننده شکل میگیرد میتواند پیشگوی مقاصد رفتاری باشد و از این رو پیشنهاد میشود ارتقای کیفی ترتیبات سازمانی، نحوه تعامل با شرکتکنندگان و مسائل فنی مرتبط مورد تاکید میزبان قرار گیرد.
کلید واژگان
تصویر برندرضایتمندی
مسابقات مجازی
کیفیت رویداد
ویروس کرونا
رفتار مصرف کننده
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2023-04-211402-02-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایرانکارشناس ارشد مدیریت راهبردی در سازمانهای ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، همدان، ایران
شاپا
2345-32222538-1482



