| dc.contributor.author | جمالی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسماعیلی, محمد رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | نیک آیین, زینت | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-04-19T19:46:02Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-07-10T19:46:03Z | |
| dc.date.available | 1402-04-19T19:46:02Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-07-10T19:46:03Z | |
| dc.date.issued | 2022-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-07-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جمالی, مریم, اسماعیلی, محمد رضا, نیک آیین, زینت. (1401). بررسی مقایسهایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس. مطالعات برنامه درسی, 17(66), 289-314. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-4986 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jcsicsa.ir/article_138898.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1004361 | |
| dc.description.abstract | دانشآموزان نگرانند که دیگران در خلال تمرینات ورزشی ظاهر بدنی آنها را چگونه ارزیابی میکنند. هدف این پژوهش بررسی تدریس مشارکتی و رقابتی بر مشارکت ورزشی دانشآموزان دختر دچار اضطراب اجتماعی اندام است. از 120 دانشآموز دختر راهنمایی، نمونهگیری خوشهای و سپس به صورت تصادفی به سه نمونه 40 نفره تقسیم شدند. دادهها با روش آماری تحلیل واریانس و کوواریانس با اندازهگیری مکرر و آزمون t زوجی، باکس، گرین هاوس – گیزر و ماچلی تحلیل شد. در پیش آزمون و پس آزمون تمامی افراد پرسشنامه انگیزش ورزشی و اضطراب اجتماعی اندام را تکمیل کردند. پس از 14 جلسه یک پس آزمون به عمل آمد. نمونههای انتخاب شده، در پیش آزمون که شـامل عوامـل آمـادگی جسـمانی و حرکتی بـود، شـرکت کردنـد. هر دو شیوه تدریس بر دانشآموزان دارای اضطراب اندام موثر بود ولی تأثیر تدریس مشارکتی مثبت است. روش رقابتی منجر به افزایش مشارکت ورزشی و البته اضطراب شد. تدریس مشارکتی در کاهش اضطراب اجتماعی اندام و افزایش مشارکت ورزشی موثرتر از تدریس رقابتی است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 454 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مطالعات برنامه درسی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Studies | en_US |
| dc.subject | تدریس مشارکتی | fa_IR |
| dc.subject | تدریس رقابتی | fa_IR |
| dc.subject | اضطراب اجتماعی اندام | fa_IR |
| dc.subject | مشارکت در ورزش | fa_IR |
| dc.subject | عزت نفس | fa_IR |
| dc.title | بررسی مقایسهایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت و برنامه ریزی ورزشی، گروه مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران ،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مدیریت ورزشی،. واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 17 | |
| dc.citation.issue | 66 | |
| dc.citation.spage | 289 | |
| dc.citation.epage | 314 | |