نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجمالی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorنیک آیین, زینتfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-19T19:46:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-10T19:46:03Z
dc.date.available1402-04-19T19:46:02Zfa_IR
dc.date.available2023-07-10T19:46:03Z
dc.date.issued2022-07-23en_US
dc.date.issued1401-05-01fa_IR
dc.date.submitted2020-10-17en_US
dc.date.submitted1399-07-26fa_IR
dc.identifier.citationجمالی, مریم, اسماعیلی, محمد رضا, نیک آیین, زینت. (1401). بررسی مقایسه‌ایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس. مطالعات برنامه درسی, 17(66), 289-314.fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttp://www.jcsicsa.ir/article_138898.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1004361
dc.description.abstractدانش‌آموزان نگرانند که دیگران در خلال تمرینات ورزشی ظاهر بدنی آنها را چگونه ارزیابی می‌کنند. هدف این پژوهش بررسی تدریس مشارکتی و رقابتی بر مشارکت ورزشی دانش‌آموزان دختر دچار اضطراب اجتماعی اندام است. از 120 دانش‌آموز دختر راهنمایی، نمونه‌گیری خوشه‌ای و سپس به صورت تصادفی به سه نمونه 40 نفره تقسیم شدند. داده‌ها با روش آماری تحلیل واریانس و کوواریانس با اندازه‌گیری مکرر و آزمون t زوجی، باکس، گرین هاوس – گیزر و ماچلی تحلیل شد. در پیش آزمون و پس آزمون تمامی افراد پرسشنامه انگیزش ورزشی و اضطراب اجتماعی اندام را تکمیل کردند. پس از 14 جلسه یک پس آزمون به عمل آمد. نمونه‌های انتخاب شده، در پیش آزمون که شـامل عوامـل آمـادگی جسـمانی و حرکتی بـود، شـرکت کردنـد. هر دو شیوه تدریس بر دانش­آموزان دارای اضطراب اندام موثر بود ولی تأثیر تدریس مشارکتی مثبت است. روش رقابتی منجر به افزایش مشارکت ورزشی و البته اضطراب شد. تدریس مشارکتی در کاهش اضطراب اجتماعی اندام و افزایش مشارکت ورزشی موثرتر از تدریس رقابتی است.fa_IR
dc.format.extent454
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.subjectتدریس مشارکتیfa_IR
dc.subjectتدریس رقابتیfa_IR
dc.subjectاضطراب اجتماعی اندامfa_IR
dc.subjectمشارکت در ورزشfa_IR
dc.subjectعزت نفسfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه‌ایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت و برنامه ریزی ورزشی، گروه مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران ،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت ورزشی،. واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue66
dc.citation.spage289
dc.citation.epage314


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد