مرور دوره 25, Supplementary بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 12 از 12
-
بررسی اختلاف وضعیت موجود و مطلوب رعایت اخلاق حرفهای اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: آموزشعالی بهعنوان یک نظام حرفهای، نقش عمدهای در آموزش و انتقال ارزشهای اخلاقی دارد و این انتقال بهواسطه اساتید مجرب صورت میگیرد. این مطالعه با هدف تعیین اختلاف وضعیت موجود و مطلوب رعایت اخلاق حرفهای ...
-
بررسی ارتباط مهارت حل مسأله با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1395
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: پیشرفت تحصیلی، یکی از شاخصهای مهم در ارزیابی نظام آموزش عالی است. در این راستا، مهارت حل مسأله از عوامل موثر و تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان میباشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه مهارت حل مسأله با ...
-
بررسی میزان علاقه دانشجویان به رشته تحصیلی خود و عوامل مؤثّر بر آن از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 1396
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: رشتههای مختلف علوم پزشکی ارتباط تنگاتنگی با سلامت مردم جامعه دارد. عدم آگاهی نسبت به رشته تحصیلی و بیعلاقگی نسبت به آن، نظام آموزشی و سیستم سلامت را تحت تأثیر قرار میدهد؛ درحالی که شناخت رشته تحصیلی و علاقه ...
-
بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی نیشابور و عوامل مرتبط با آن در سال تحصیلی 96-95
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان از اولویت های پژوهش در آموزش بوده و شناسایی فاکتورهای موثر در آن و توجه به آنها گامی به سوی توسعه پایدار است. هدف پژوهش حاضر تعیین وضعیت پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم ...
-
تأثیر آموزش درس زبان عمومی طبق سرفصل مصوب بر انگیزش- نگرش و خودکارآمدی یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: یکی از هدفهای یادگیری زبان انگلیسی، ایجاد ارتباط با دیگران است. اما با وجود این که دانشجویان ایرانی طی سالهای متوالی به یادگیری زبان میپردازند، تعداد کمی از آنان موفق میشوند، در زبان انگلیسی مهارت نسبی کسب ...
-
تأثیر آموزش مبتنی بر کلیپ بر میزان یادگیری و رضایتمندی در درس میکروبشناسی دانشجویان بهداشت
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: در دوره جدید تکنولوژیهای نوین آموزش الکترونیکی، مدلهای آموزش میکروبشناسی نیز دچار تحوّل شدهاند. استفاده از کلیپ های چندرسانهای در کلاس درس برای بهبود کیفیت یادگیری میکروبشناسی، بهعنوان یک موضوع مورد ...
-
تأثیر یادگیری مبتنی بر تلفن همراه بر مدیریت زمان و مکان مطالعه، مدیریت منابع (تلاش و تدبیر) و بررسی نظردانشجویان بر این شیوه یادگیری
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: یکی از استراتژیهای کاهش استرس در دانشجویان، تلاش و تدبیر آنان (مدیریت منابع) و مدیریت زمان و مکان مطالعه است. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر روش آموزش مبتنی بر تلفن همراه بر مدیریت زمان و مکان مطالعه و مدیریت ...
-
سهترمیشدن سال تحصیلی در رشته پرستاری؛ نقاط ضعف و قوت
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: عدم توجه به برنامهریزی درسی یا تکیه بر روشهای سنتی، فرصت استفاده از روشهای مختلف برنامهریزی آموزشی را محدود خواهد نمود. هدف این مطالعه، بررسی سهترمیشدن سال تحصیلی در رشته پرستاری و اشاره به نقاط ضعف و ...
-
طراحی مدل علی خوشبینی علمی بر اساس مؤلّفههای سرمایه روانشناختی و میانجیگری جوّ روانشناختی در بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: گرچه تأثیر سرمایه روانشناختی مدتها پیش موردتوجه قرارگرفته، ولی امروزه درک رابطه آن با خوشبینی علمی بهعنوان یک ضرورت محسوب میشود. در این پژوهش، سازه جوّ روانشناختی، بهعنوان یک متغیّر میانجی در رابطه بین ...
-
عوامل موثر بر پذیرش نوآوریهای برنامه درسی در نظام آموزش عالی ایران
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: یکی از مهمترین اهداف نظامهای آموزش عالی، ایجاد خلاقیت و نوآوری در دانشجویان است و حوزه برنامه درسی بهعنوان قلب نظام آموزشی میتواند در تدوین برنامه و اجرای این امر مهم، مؤثّر باشد؛ بنابراین پژوهش حاضر با ...
-
مقایسه تأثیر دو روش آموزش درمانگاهی SNAPPS و متداول برمهارت استدلال بالینی دانشجویان پزشکی
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: استدلال بالینی، یکی از مهارتهای اصلی و ضروری برای تشخیص و درمان بیماریها است که فراگرفتن آن برای تمامی دانشجویان پزشکی ضروری است. مدل SNAPPS بهعنوان یک مدل دانشجو محور میتواند زمینه ایجاد استدلال بالینی ...
-
مقایسه خودکارآمدی تحصیلی، درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و علوم پزشکی شهر بیرجند
(دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, 2018-08-01)زمینه و هدف: خودکارآمدی، ادراک فرد از توانایی خود در انجام یک فعالیت و درگیری تحصیلی، کیفیت تلاشی است که افراد صرف فعالیتهای هدفمند آموزشی میکنند. هر دو متغیر از مهمترین شاخصهای کیفیت آموزش به حساب میآیند. در این ...



