طراحی مدل خط مشیگذاری تابآوری کسب و کارهای دانش بنیان در دوران کرونا
(ندگان)پدیدآور
دوستی شرودانی, ابراهیمخانی, ناصر
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ه
هدف: هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل خطمشی گذاری تابآوری کسب و کارهای دانشبنیان در دوران کرونا است.
روش: دادههای گردآوری شده کیفی و با رویکرد نظریه داده بنیاد میباشد. جامعهی آماری پژوهش مدیران و متخصصان حوزهی دانشبنیان بوده که از طریق نمونهگیری نظری با دوازده نفر از آنان مصاحبههای عمیق نیمه ساختمند انجام شده است. سپس با استفاده از کدگذاری باز، مفاهیم و مقولههای استخراج شدند.
یافته ها: براساس فرایند نظریه داده بنیاد، طی مراحل کدگذاری 52 مقوله فرعی و 13 مقوله اصلی شناسایی و دستهبندی شدند. سپس ضمن شناسایی مقوله محوری، مقولهها در درون مولفههای اساسی شرایط علی، زمینهای، مداخلهگر، راهبردهای و پیامدهای قرار گرفتند و مدل نهایی شکل گرفت.
نتیجه گیری: شرکتهای دانشبنیان میتوانند با چرخش هوشمندانه در مدل کسب و کار، شناسایی بازارهای هدف جدید، استفاده از خلاقیت و دانش بروز و بهره گیری از تجربیات سایر کشورها در برابر بحران کووید 19، به خوبی مقاومت کرده و بحران کرونا را تبدیل به فرصتی برای رشد شرکت تبدیل نمایند.
کلید واژگان
شاخصهای تابآوری شرکتیتداوم کسب و کار
بحران کووید 1919
شماره نشریه
46تاریخ نشر
2022-06-221401-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی،گرایش تجارت الکترونیک، دانشگاه نجف آباد، اصفهان، ایراناستادیار، گروه مدیریت، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران.



