دوره 10, شماره 19
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نوآوری در صنایع تبدیلی غذایی و کشاورزی کوچک و متوسط استان مازندران در شرایط همهگیری کووید-19
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)چکیده مبسوط مقدمه و هدف: بحران همهگیری ویروس کووید-19، حیات و بقای کسبوکارهای کوچک و متوسط را مورد تهدید جدی قرار داده است. به طوری که آنها برای بقا و حیات خود در این دوران از رویکردهای گوناگونی از جمله رویکرد نوآوری ...
-
ارزیابی اثر متغیرهای اب و هوایی دما و بارش بر تولید مرکبات استان مازندران با رویکرد توسعه اشتغال روستایی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)چکیده مبسوط مقدمه و هدف: ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی از چالشهای مهم اقتصادی و اجتماعی میباشد. با توجه به وابستگی بسیار زیاد بخش کشاورزی به شرایط آب و هوایی، بررسی اثر تغییر اقلیم بر اقتصاد این بخش و توسعه اشتغال ...
-
تحلیل راهبردهای توسعهی کسب و کارهای بخش کشاورزی (مطالعه شهرستان کرج)
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)چکیده مبسوط مقدمه و هدف: کشاورزی به عنوان رکن اصلی توسعه اقتصادی، سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال آفرینی کشور دارد. فرآیند پایداری بخش کشاورزی در شاخصهای اقتصادی، منوط به برنامهریزی راهبردی کسب و کارهای کشاورزی ...
-
طراحی مدل خروج کارآفرینانه با تأکید بر فرسودگی شغلی در کسبوکارهای نوپای کشاورزی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)چکیده مبسوط مقدمه و هدف: امروزه کسبوکارهای نوپا بخش جداییناپذیر فرآیند تحول در بازارهای جهانی هستند. با توجه به اینکه در کشور ما استقبال از کسبوکارهای نوپا رو به افزایش است، باید به دنبال راهحلی برای سرانجام این ...
-
مؤلفههای تبیین کننده استقرار راهبرد یک روستا یک محصول (OV OP) برای کارآفرینی روستایی (مورد: شهرستان شازند استان مرکزی)
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)چکیده مبسوط مقدمه و هدف: رویکرد یک روستا، یک محصول 1(OVOP)، یک روستا را برای تولید یک محصول رقابتی و قابل فروش با توجه به منابع محلی خود برای دستیابی به درآمد فروش در بازار و اقتصاد محلی تقویت میکند. یک رویکرد توسعه ...
-
عوامل اثرگذار بر بازاریابی کارآفرینانه در تولید محصولات باغی شهرستان کرمانشاه
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)چکیده مبسوط مقدمه و هدف: در سال های اخیر محققان و پژوهشگران با بررسی عوامل تأثیرگذار بر عملکرد کسب وکارهای کشاورزی، بازاریابی کارآفرینانه را به عنوان یکی از رویکردهای نوین و راه حل های ابتکاری برای حفظ بقاء و افزایش ...
-
اثر استراتژیهای فعال و دوگانه واکنشی بر کارآفرینی و بهبود عملکردکسب وکارهای گردشگری کشاورزی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)چکیده مبسوط مقدمه و هدف: در شرایط اقتصادی کنونی، گردشگری کشاورزی بهشکلی متفاوت در حال تبدیل شدن بهعنوان یک تفریح در حال گسترش است. گردشگری کشاورزی، سرگرمیهای گردشگری مبتنی بر فعالیتهایی است که بهطور سنتی در مزارع ...
-
تأثیر جهتگیری کارآفرینانه بر عملکرد شغلی با توجه به نقش میانجی رفتار نوآورانه در سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)مقدمه و هدف: نوآوری و تغییر در حال تبدیل شدن به منابع مهم مزیت رقابتی برای سازمان ها در محیط به سرعت در حال تغییر امروزی است. در این شرایط، جهتگیری کارآفرینانه برای سازمانها در بهبود عملکرد شغلی کارکنان و تضمین منبع رشد ...



