نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشهریاری, کژالfa_IR
dc.contributor.authorداداش کریمی, یحییfa_IR
dc.contributor.authorتیمور نژاد, کاوهfa_IR
dc.contributor.authorغلام زاده, داریوشfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-22T22:08:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-12T22:08:21Z
dc.date.available1402-03-22T22:08:21Zfa_IR
dc.date.available2023-06-12T22:08:21Z
dc.date.issued2023-08-23en_US
dc.date.issued1402-06-01fa_IR
dc.date.submitted2022-12-17en_US
dc.date.submitted1401-09-26fa_IR
dc.identifier.citationشهریاری, کژال, داداش کریمی, یحیی, تیمور نژاد, کاوه, غلام زاده, داریوش. (1402). تبیین مدل تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش ایران. مجله توانمندسازی سرمایه انسانی, 6(2)fa_IR
dc.identifier.issn2645-6222
dc.identifier.urihttps://jhce.rasht.iau.ir/article_698959.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/985704
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر تبیین مدل تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش ایران می‌باشد. این پژوهش از نوع کاربردی، و از حیث روش، توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعة آماری پژوهش دربرگیرندة کلیه کارکنان ستادی سازمان آموزش و پرورش، به تعداد 200 نفر است که از این تعداد 132 نفر به عنوان نمونة آماری براساس جدول مورگان برآورد و به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌ها از طریق پرسش‌نامه محقق‌ساخته جمع‌آوری شدند. شاخص‌ها و گویه‌های تعالی سرمایه انسانی با استفاده از مدل معادلات ساختاری آزمون شدند. بررسی شاخص‌های برازش مدل حاکی از آن است که مدل ساختاری پژوهش از وضعیت برازشی مناسبی برخوردار است. طبق یافته‌های پژوهش اعتبار کل شاخص‌ها و گویه‌های تعالی سرمایه انسانی مورد تأیید قرار گرفت. و نتایج نشان داد مقدار t شاخص‌های تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش ایران بیشتر از مقدار بحرانی آن در سطح 5 صدم (96/1) قرار دارد و لذا اعتبار شاخص‌ها و گویه‌های تعالی سرمایه انسانی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین نتایج نشان داد که از نظر بیشترین تاثیر خرده مقیاس تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش متعلق به مولفه‌های مولفه محتوایی (دانشی-شناختی) و فردی (روانشناختی) با مقادیرتاثیر 730/0 و 710/0 بر تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش می باشد. و کمترین اثر مستقیم تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش مربوط به مولفه فراشناختی 350/0 می باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتfa_IR
dc.relation.ispartofمجله توانمندسازی سرمایه انسانیfa_IR
dc.subjectتعالیfa_IR
dc.subjectسرمایه انسانیfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectمدل معادلات ساختاریfa_IR
dc.titleتبیین مدل تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت دولتی ، واحد بناب ، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت دولتی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت دولتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت دولتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد