| dc.contributor.author | شهریاری, کژال | fa_IR |
| dc.contributor.author | داداش کریمی, یحیی | fa_IR |
| dc.contributor.author | تیمور نژاد, کاوه | fa_IR |
| dc.contributor.author | غلام زاده, داریوش | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-03-22T22:08:21Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-06-12T22:08:21Z | |
| dc.date.available | 1402-03-22T22:08:21Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-06-12T22:08:21Z | |
| dc.date.issued | 2023-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2022-12-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1401-09-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شهریاری, کژال, داداش کریمی, یحیی, تیمور نژاد, کاوه, غلام زاده, داریوش. (1402). تبیین مدل تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش ایران. مجله توانمندسازی سرمایه انسانی, 6(2) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2645-6222 | |
| dc.identifier.uri | https://jhce.rasht.iau.ir/article_698959.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/985704 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر تبیین مدل تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش ایران میباشد. این پژوهش از نوع کاربردی، و از حیث روش، توصیفی- همبستگی میباشد. جامعة آماری پژوهش دربرگیرندة کلیه کارکنان ستادی سازمان آموزش و پرورش، به تعداد 200 نفر است که از این تعداد 132 نفر به عنوان نمونة آماری براساس جدول مورگان برآورد و به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. دادهها از طریق پرسشنامه محققساخته جمعآوری شدند. شاخصها و گویههای تعالی سرمایه انسانی با استفاده از مدل معادلات ساختاری آزمون شدند. بررسی شاخصهای برازش مدل حاکی از آن است که مدل ساختاری پژوهش از وضعیت برازشی مناسبی برخوردار است. طبق یافتههای پژوهش اعتبار کل شاخصها و گویههای تعالی سرمایه انسانی مورد تأیید قرار گرفت. و نتایج نشان داد مقدار t شاخصهای تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش ایران بیشتر از مقدار بحرانی آن در سطح 5 صدم (96/1) قرار دارد و لذا اعتبار شاخصها و گویههای تعالی سرمایه انسانی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین نتایج نشان داد که از نظر بیشترین تاثیر خرده مقیاس تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش متعلق به مولفههای مولفه محتوایی (دانشی-شناختی) و فردی (روانشناختی) با مقادیرتاثیر 730/0 و 710/0 بر تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش می باشد. و کمترین اثر مستقیم تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش مربوط به مولفه فراشناختی 350/0 می باشد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله توانمندسازی سرمایه انسانی | fa_IR |
| dc.subject | تعالی | fa_IR |
| dc.subject | سرمایه انسانی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.subject | مدل معادلات ساختاری | fa_IR |
| dc.title | تبیین مدل تعالی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای مدیریت دولتی ، واحد بناب ، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت دولتی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت دولتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت دولتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 2 | |