نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقایی طوق, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:53:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:53:41Z
dc.date.available1399-07-08T20:53:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:53:41Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-16en_US
dc.date.submitted1398-06-25fa_IR
dc.identifier.citationآقایی طوق, رضا. (1399). بهبود مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده‌ها در محفظه احتراق میکروتوربین گاز ارتقایافته براساس تغییر هندسی محدود. دانش و فناوری هوافضا, 9(1)fa_IR
dc.identifier.issn2322-1070
dc.identifier.issn2645-3622
dc.identifier.urihttp://www.astjournal.ir/article_40395.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/98323
dc.description.abstractمقاله حاضر به بررسی اثر تغییرات هندسی محدود در عملکرد محفظه احتراق یک میکروتوربین گاز ارتقایافته خاص می‌پردازد. سوخت مورد استفاده در این محفظه گاز متان است. هدف از این‌کار، بهبود عملکرد محفظه از نظر مصرف سوخت و نیز کاهش آلاینده‌های NO و CO2 است. به این‌منظور، ابتدا براساس محاسبات مربوط، یک محفظه احتراق برای موتور ارتقایافته طراحی شد و بعد از آن، با ایجاد تغییراتی در حجم نواحی احتراق اولیه (PZ) و رقیق‌سازی (DZ)، دو هندسه دیگر به‌وجود آمد. سپس، با استفاده از تحلیل عددی سه- بعدی، عملکرد احتراق در هر سه هندسه مورد آزمایش و ارزیابی واقع شد. برای شبیه‌سازی عددی از مدل برهم‌کنش PDF و مدل آشفتگی استفاده شده است. نتایج نشان‌داد محفظه با هندسه‌ای که 25% حجم آن کاهش داده شده است، با 10% کاهش نسبت سوخت به اکسیدکننده (FAR)، الگوی جریان و عملکرد بهتری دارد و میزان آلاینده‌های مذکور در آن به‌طور میانگین، بیش از 30% کاهش یافته است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.publisherMalek ashtar University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofدانش و فناوری هوافضاfa_IR
dc.relation.ispartofAerospace Knowledge and Technology Journalen_US
dc.subjectمحفظه احتراقfa_IR
dc.subjectمیکروتوربین گازfa_IR
dc.subjectبهبود عملکردfa_IR
dc.subjectاکسید نیتروژنfa_IR
dc.subjectدی‌اکسید کربنfa_IR
dc.titleبهبود مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده‌ها در محفظه احتراق میکروتوربین گاز ارتقایافته براساس تغییر هندسی محدودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
nlai.contributor.orcid0000-0002-5702-7824


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد