دوره 9, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تجربی تأثیر استفاده از ذرات نانواکسید آهن بر عملکرد و آلایندگی موتور اشتعال جرقه ای با سوخت دوگانه بنزین در ترکیب با دی متیل اتر و سوخت پایه بنزین
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)در پژوهش حاضر برای تعیین مشخصه های عملکردی و آلایندگی موتورهای اشتعال جرقه ای استفاده از سوختهای ترکیبی بنزین با دی متیل اتر و نانوکاتالیست اکسید آهن در موتور اشتعال جرقه ای با سوخت پایه بنزین مورد مطالعه قرار گرفته است. ...
-
طراحی، پیادهسازی و اعتبارسنجی آزمایشگاه تست و کالیبراسیون حسگر خورشیدی
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)این مقاله به ارائه طرح، پیادهسازی و اعتبارسنجی آزمایشگاه تست و کالیبراسیون حسگر خورشیدی میپردازد. در این آزمایشگاه مشخصههای توان، طیف، یکنواختی، زاویهی ظاهری و توازی پرتوهای خورشیدی و همچنین حرکات وضعی حسگر خورشیدی ...
-
بهبود مصرف سوخت و کاهش تولید آلایندهها در محفظه احتراق میکروتوربین گاز ارتقایافته براساس تغییر هندسی محدود
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)مقاله حاضر به بررسی اثر تغییرات هندسی محدود در عملکرد محفظه احتراق یک میکروتوربین گاز ارتقایافته خاص میپردازد. سوخت مورد استفاده در این محفظه گاز متان است. هدف از اینکار، بهبود عملکرد محفظه از نظر مصرف سوخت و نیز کاهش ...
-
شبیهسازی عددی و تحلیل پارامتری یک لوله حرارتی جهت کاربرد در سامانه های هوافضایی
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)استفاده از لولههای حرارتی به عنوان راهکاری برای خنک کاری و کنترل دمایی غیر فعال در تجهیزات الکترونیکی، مخصوصاً در ماهوارهها محسوب میشوند. قابلیت اعتماد بالا، هزینه پایین و عدم مصرف توان، عمر زیاد و هدایت گرمایی بالا ...
-
بررسی عددی تاثیر هندسه نازل انژکتور دیزل و فاصله سوزن بر شکلگیری افشانه
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)در این مقاله شبیهسازی تاثیر شکل هندسه نازل و ارتفاع سوزن بر روی افشانه سوخت دیزل با استفاده از نرمافزار فلوئنت بررسی شده است. با تغییر شکل نشیمنگاه و فاصله سوزن تا نشیمنگاه در شرایط ثابت، اندازه و محل شکلگیری کاویتاسیون ...
-
تحلیل آیرودینامیکی یک کپسول بازگشت به جو با در نظرگرفتن انتقال حرارت تشعشعی
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)در طراحی پرتابههای سرعت بالا، تحلیل آیرودینامیکی و گرمایشی حائز اهمیت است. انتقال حرارت تشعشعی، برای کپسولهایی که به اتمسفر زمین وارد میشوند، به صورت تقریبی بین 10 تا 40 درصد انتقال حرارت کل را تشکیل میدهد. بنابراین ...
-
کنترل جریان به روش میدان مگنتوهیدرودینامیک در ورودی هوای فراصوت
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)طراحی حاملهای فضایی که امکان استفاده مجدد را داشته باشند، میتواند به میزان قابل توجهی از هزینه ماموریتهای فضایی بکاهد. این حاملها باید مجهز به موتورهایی باشند که توانایی عملکرد مناسب در رژیم جریان مافوقصوت و ماوراءصوت ...
-
بررسی تجربی هندسه های مختلف مولدهای پلاسماییِ جریان گردابه ای در کنترل جریان تراکم پذیر
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)توانایی چهار هندسهی مختلف مولد پلاسمایی جریان گردابهای (شانهای، T شکل، دندانه ارهای ساده و دندانه ارهای مشبک) در کنترل جریان تراکم پذیر به طور تجربی در ولتاژ و فرکانس های عملکردی مختلف بر روی یک ایرفویل فوق بحرانی ...
-
شبیه سازی عددی الگوهای جریان دو فازی در سیستم محافظت از یخ زدگی جریانی هواپیما به روش حجم سیال
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)در این مقاله، عملکرد سیستم ضد یخ جریانی هواپیما به منظور جلوگیری از تشکیل یخ بر روی بال، به صورت عددی بررسی شده است. جزء اصلی این سیستم، صفحه تیتانیومی با سوراخهایی به قطر 60 میکرون است که بر روی لبه حمله بال نصب شده و ...
-
مطالعه عددی تأثیر پاشش متقاطع جت هوا قبل از جت سوخت در جریان هوای عبوری مافوق صوت
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)یکی از روشهای رایج جهت اختلاط سوخت و هوا در محفظههای احتراق اسکرمجت، پاشش متقاطع سوخت در جریان هوای مافوقصوت ورودی به محفظه احتراق میباشد. در این میان پاشش جت هوا قبل از جت سوخت، میتواند موجب افزایش ارتفاع عمق نفوذ ...
-
تحلیل دینامیکی فرآیند گذرای موتور سوخت مایع RL-10
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)در این پژوهش به بررسی فرآیند گذرا در موتور های سوخت مایع با سیکل انبساطی پرداخته شده است. بدین منظور موتور انبساطی RL-10، به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شده است. در موتورهای سیکل انباسطی به دلیل استفاده از سیال عبوری ...
-
طراحی صفحه ایزوگرید با شبکه تقویتی بهینه و ارزیابی تاثیر ترک مرکزی بر رفتار کمانشی آن
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)استفاده از صفحات نازک با تقویتکنندههای شبکهای، کاربرد گستردهای در طراحی سازههای سبک و مقاوم در صنایع هوافضایی دارد. در این مقاله تاثیر حضور یک ترک مرکزی بر بار بحرانی کمانش صفحه نازک تقویتشده با طرح ایزوگرید بهینه ...
-
بررسی تأثیر مکانیسم گام متغیر در توسعه عملکرد ربات پرنده چهارپره با استفاده از واپایشگر خطی سازی بازخورد
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)هدف از این تحقیق، توسعه روشهای واپایش ربات هوایی چهارپره-کواد روتور- با استفاده از مکانیسم گام متغیر و مقایسه آن با روش غالب کنترل اینگونه پرندهها مبنی بر تغییر سرعت دوران روتورهای اصلی، است. متدلوژی و فن حل مسئله مبتنی ...
-
طراحی سیستم کنترل متحمل عیب برای پرنده چهار ملخ بهمنظور تحمل عیبهای حسگری
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)در این مقاله یک سیستم کنترل تحملپذیر عیب برای پرنده چهار ملخ طراحی شده است. بدین منظور ابتدا یک سیستم کنترل در حالت بدون عیب طراحی شده و سپس با استفاده از یک افزونگی تحلیلی، به یک سیستم کنترل متحمل عیب ارتقا پیدا کرده ...
-
بهبود دقت مدل انتشار خطای ناوبری اینرسی به منظور افزایش کارایی سیستم ناوبری تلفیقی
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)یکی از موضوعاتی که امروزه در حوزه ناوبری از اهمیت ویژهای برخوردار است، استفاده از معادلات انتشار خطای ناوبری به منظور تلفیق خروجی یک سیستم ناوبری اینرسی با یک اندازهگیری بیرونی جهت استفاده توأم از مزایای هر دو مکانیزم ...
-
تحلیل سه بعدی خمش صفحات ضخیم قطاع دایره ای مدرج تابعی چندجهته
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)در این تحقیق به تحلیل سه بعدی خمش صفحات قطاع دایرهای ساخته شده از مواد مدرج تابعی چند جهته پرداخته شده است. خواص ماده میتوانند در هر سه جهت مختصاتی بر اساس تابع توانی معرفی شده تغییر کنند. معادلات حرکت و شرایط مرزی با ...
-
رفع تداخل و عدم برخورد سه بعدی بین چندین پرنده براساس اولویت پروازی با استفاده از نظریه بازی
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)رفع تداخل بین چند هواپیما در ارتفاع پایین با استفاده از نظریه بازیهای دیفرانسیلی هدف اصلی این تحقیق است. رفع تداخل بین چند هواپیما، بصورت بازی دیفرانسیلی همکارانه با اطلاعات کامل و با استفاده از روش غیر حداقلی مورد بررسی ...
-
طراحی و ساخت دنبال کنندة جذب حداکثر توان بر اساس روش ولتاژ ثابت جهت کاربرد در زیر بخش تغذیة نانو ماهواره
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)چکیده مولد توان خورشیدی یکی از بخشهای حساس در طراحی و ساخت ماهوارها میباشند. دستیابی به قابلیت اطمینان بالا و جذب حداکثر توان مولد خورشیدی از جمله اهداف اصلی در طراحی مدار شارژر می باشد. در این پروژه طراحی و ساخت ...
-
تحلیل عملکرد پروازی یک پرنده مهاجر به کمک معادلات مکانیک پرواز
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-05-21)مکانیزم پرواز یک پرنده تا حد زیادی مشابه یک هواپیما است؛ چرا که هر دو از قوانین آیرودینامیکی یکسانی تبعیت میکنند. برای پرندگان مهاجر که در مدت زمانی بسیار طولانی بدون بالزدن پروازخود را حفظ میکنند و دارای عدد رینولدز ...



