| dc.contributor.author | عندلیب, امیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | مهدوی مقدم, حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:53:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:53:38Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:53:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:53:38Z | |
| dc.date.issued | 2020-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-08-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عندلیب, امیر, مهدوی مقدم, حسین. (1398). انتخاب داکت مناسب جهت اختفا پرنده از دید رادار حرارتی. دانش و فناوری هوافضا, 8(2), 223-234. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-1070 | |
| dc.identifier.issn | 2645-3622 | |
| dc.identifier.uri | http://www.astjournal.ir/article_38524.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/98303 | |
| dc.description.abstract | در این مطالعه، داکتهایی جهت کاهش اثر فروسرخ دنباله پرنده طراحی شده است. خنککاری دنباله داغ پرنده منجر به کاهش دید راداری و در نتیجه اختفای پرنده شده است. خروجی بیضی شکل داکتها منجر به کشیدگی جریان در راستای بالهای پرنده و خنککاری دنباله شده است. شبیهسازی بوسیله نرمافزار انسیس فلوئنت 2015، استفاده از مدل اغتشاشی کا اپسیلن نرمالیزه اصلاح شده و 12 میلیون مش، انجام شده است. طبق نتایج، برد رهگیری رادار حرارتی برای شناسایی داکتها با نسبت منظری 2/5، 4/5، 6/5 و 8/5 نسبت به برد رهگیری داکت دایروی کاهش یافته است. این کاهش به ترتیب به میزان 14، 19، 28 و 34 درصد است. در این حین، تراست داکت با نسبت منظری 6/5 حدود 5 درصد و داکت با نسبت منظری 8/5 حدود 10درصد کاهش مییابد. در انتها، طبق نتایج و مقایسه کاهش برد راداری و تراست جریانها، داکت با نسبت منظری 6/5 به عنوان داکت بهینه انتخاب شده است. داکت انتخاب شده برد راداری را 28 درصد کاهش داده است.<br /> <br clear="all" /><br /> <br /> [i] . Plume | fa_IR |
| dc.format.extent | 1237 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی مالک اشتر | fa_IR |
| dc.publisher | Malek ashtar University of Technology | en_US |
| dc.relation.ispartof | دانش و فناوری هوافضا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Aerospace Knowledge and Technology Journal | en_US |
| dc.subject | داکت | fa_IR |
| dc.subject | اثر فروسرخ | fa_IR |
| dc.subject | رادار حرارتی | fa_IR |
| dc.subject | دنباله | fa_IR |
| dc.subject | درخشندگی | fa_IR |
| dc.title | انتخاب داکت مناسب جهت اختفا پرنده از دید رادار حرارتی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد / دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی / دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 223 | |
| dc.citation.epage | 234 | |