روابط تقریبی فاصلة خطای هدایت تناسبی ناشی از تأخیر زمانی خالص مبتنی بر تحلیل بدترین شرایط
(ندگان)پدیدآور
عربیان آرانی, علیجلالی نائینی, سید حمیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله، تأثیر تأخیر زمانی خالص سیستم بر فاصلة خطای قانون هدایت تناسبی برای سیستم هدایت و کنترل با تابع تبدیل دوجملهای مرتبه بالا بررسی شده است. برای این منظور از مدل خطی یکبعدی استفاده شده است. فاصلة خطای بیبعد ناشی از خطای سمت اولیه، مانورهای ثابت، خطی و سهمی هدف و نویز جستجوگر با استفاده از روش الحاقی محاسبه شده است. برای جستجوگر نویزهای تابش، مستقل از فاصله، وابسته به فاصلة سیستم فعال و نیمهفعال در نظر گرفته شده و نتایج با روش مستقیم اعتبارسنجی شده است. همچنین، اثر تأخیر زمانی خالص سیستم، ثابت زمانی سیستم، ضریب ناوبری مؤثر و افزایش مرتبة سیستم تا 30، بر فاصلة خطای ناوبری تناسبی بررسی شده است. در ادامه، ضریب ناوبری اکسترمم برای حداقلکردن فاصلة خطای بدترین حالت با توجه به زمان نهایی استخراج شده است. سپس، روابط تقریبی فاصلة خطا براساس تحلیل بدترین حالت در زمان نهایی با توجه به منابع خطای ذکر شده و با استفاده از برازش منحنی ارائه شده است. در نهایت، روابط تقریبی ضرایب بیبعد پایای فاصلة خطا ناشی از نویز برحسب ضریب ناوبری مؤثر، بهطور نمونه به ازای سیستم هدایت و کنترل مرتبة پنجم و دهم ارائه شده است.
کلید واژگان
ناوبری تناسبیتأخیر زمانی خالص
ضریب ناوبری اکسترمم
فاصلة خطای بیبعد
هدایت، کنترل، ناوبری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری / دانشکدة مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرسعضو هیات علمی / دانشکدة مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس
شاپا
2322-10702645-3622




