نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدوی مقدم, حسینfa_IR
dc.contributor.authorزنگنه, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:53:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:53:25Z
dc.date.available1399-07-08T20:53:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:53:25Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-22en_US
dc.date.submitted1394-10-01fa_IR
dc.identifier.citationمهدوی مقدم, حسین, زنگنه, حامد. (1395). بررسی عددی سه بعدی خنک کاری بازیابی در موتور موشک سوخت مایع. دانش و فناوری هوافضا, 5(3), 47-57.fa_IR
dc.identifier.issn2322-1070
dc.identifier.issn2645-3622
dc.identifier.urihttp://www.astjournal.ir/article_23005.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/98220
dc.description.abstractدر این مقاله، خنک‌کاری بازیابی در موتور موشک سوخت مایع مطالعه و بررسی شده است. مدلسازی هندسی سه‌بعدی و مش بهینه توسط نرم‌افزار تجاری گمبیت و تحلیل عددی سه‌بعدی، که با نوشتن UDF همراه بوده است، توسط نرم‌افزار انسیس فلوئنت ویرایش 15 انجام شده است. این تحلیل برای دو سیال خنک‌کنندة آب و هیدروژن مایع، همچنین برای سه سوخت هیدروژن مایع، RP-1 و JP-4 انجام و نتایج با هم مقایسه شده است. این نتایج نشان می‌دهند که در ناحیة گلوگاه، شار حرارتی عبوری از دیوارة محفظة تراست و دمای دیواره به حداکثر مقدار خود می‌رسد. در صورت استفاده از سیال خنک‌کنندة هیدروژن مایع به‌جای آب به 97 درصد دبی کمتر برای رسیدن به دمای مطلوب نیاز است. همچنین با افزایش فشار محفظة پیشران موتور موشک سوخت مایع، شاهد افزایش دمای گازهای محترقه بوده و در نتیجه شار ورودی به دیوارة محفظه افزایش می‌یابد. در نهایت، تأثیر استفاده از مواد مدرج تابعی (اف. جی. ام.) بر دمای دیواره مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و مشاهده می‌شود که در صورت استفاده از این مواد در ساخت محفظة پیشران، با توجه به استفاده از سرامیک در این مواد و ماهیت عایق‌بودن سرامیک، دمای دیواره حدود 25 درصد افزایش، انتقال حرارت از محفظة پیشران به مقدار قابل توجهی کاهش و نهایتاً رانش افزایش خواهد یافت.fa_IR
dc.format.extent3253
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.publisherMalek ashtar University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofدانش و فناوری هوافضاfa_IR
dc.relation.ispartofAerospace Knowledge and Technology Journalen_US
dc.subjectخنک‌کاری بازیابیfa_IR
dc.subjectانتقال حرارتfa_IR
dc.subjectموتور موشک سوخت مایعfa_IR
dc.subjectهیدروژن مایعfa_IR
dc.subjectمواد متغیر تابعیfa_IR
dc.subjectپیشرانشfa_IR
dc.titleبررسی عددی سه بعدی خنک کاری بازیابی در موتور موشک سوخت مایعfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی/ دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجو کارشناسی ارشد / دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage47
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد