دوره 18, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی درمان شناختی رفتاری مثبت نگر بر بیحوصلگی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان دختر
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-12-22)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان شناختی-رفتاری مثبت نگر بر بیحوصلگی و اهمالکاری تحصیلی بود. این پژوهش به روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دختر مقطع یازدهم ...
-
طراحی الگوی سیستمی پویای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-12-22)دست یافتن به مؤلفه های پویای فلسفه تعلیم و تربیت ضرورتی انکار ناپذیر برای طراحی سیستم پویای تربیت است. هدف اصلی این پژوهش طراحی سیستم پویای تربیت اسلامی با استفاده از مؤلفه های پویای تربیت بود. از روش کیفی پیمایشی دلفی ...
-
تحلیل گرایشهای موضوعی و روشی پایاننامههای مقطع کارشناسی ارشد پژوهش هنر (از سال 1372 تا 1399)
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-12-22)پایاننامهها بهعنوان گونهای رسمی از مدارک علمی و پژوهشی بررسی و تحلیلشدهاند. شیوه های استنادی و کتابشناختی آنها، تحلیل موضوعی، روششناسی از نمونۀ این تحلیل ها میباشد. در حوزۀ پژوهشهای هنری، برنامۀ درسی پژوهش هنر ...
-
مقایسه اثربخشی درمان فراشناختی و آموزش جرأتمندی بر نیمرخ روانی دانشآموزان دارای اضطراب یادگیری زبان خارجی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-12-22)پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی درمان فراشناختی و آموزش جرأتمندی بر نیمرخ روانی دانش آموزان دارای اضطراب یادگیری زبان خارجی انجام پذیرفت. طرح پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ...
-
رویکرد کلاس درس معکوس: نرمافزارهای نوظهور، کارکردها و موانع
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-12-22)هدف پژوهش حاضر بررسی نقش نرم افزارهای نوظهور در کلاس درس معکوس و در محیط یادگیری است. رویکرد مورد استفاده در این پژوهش، رویکرد کیفی و روش مطالعه تحلیل مضمون بوده است. از این رو، در این پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری ...



