نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمانی خوشخو, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorشهرابی فراهانی, مهدیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:52:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:52:30Z
dc.date.available1399-07-08T20:52:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:52:30Z
dc.date.issued2019-01-21en_US
dc.date.issued1397-11-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-14en_US
dc.date.submitted1397-10-24fa_IR
dc.identifier.citationایمانی خوشخو, محمد حسین, شهرابی فراهانی, مهدیه. (1397). ارائۀ چارچوب مفهومی ادراک گردشگران فرهنگی از سفر با تأکید بر معنویت «مطالعۀ موردی: اصفهان». باغ نظر, 15(68), 49-58. doi: 10.22034/bagh.2019.81657fa_IR
dc.identifier.issn1735-9635
dc.identifier.issn2251-7197
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/bagh.2019.81657
dc.identifier.urihttp://www.bagh-sj.com/article_81657.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/97871
dc.description.abstractبیان مسئله: نیاز به کشف حقیقت و معنای هستی انسان را به حرکت و سفر بر روی کرۀ زمین واداشت تا هم‌راستا با جستجو در مسیر شناخت، بعد غیرمادی و معنوی خویش را شکوفا نماید. جاذبه‌های فرهنگی همواره مورد توجه گردشگران بوده و شناخت فرهنگ و درک تاریخ و پیشینۀ مردمان یک سرزمین گردشگران را به مناطق فرهنگی سوق داده است. دریافتی که گردشگر فرهنگی، به عنوان یک انسان برخوردار از ابعاد غیرمادی، از سفر دارد، بر حواس پنج‌گانه، محیط و اجتماع مبتنی است و صرفاً به درک مادی محدود نمی‌شود؛ لذا بررسی مفهوم ادراک مبتنی بر مضامین معنوی در گردشگران فرهنگی ضروری به نظر می‌رسد.<br />هدف: هدف از انجام این پژوهش ارائۀ چارچوب مفهومی ادراک گردشگران فرهنگی میدان نقش جهان اصفهان از سفر، با تأکید بر معنویت است.<br />روش تحقیق: این تحقیق به روش کیفی، شیوۀ توصیفی-تحلیلی و استفاده از اسناد کتابخانه‌ای و مشاهدۀ مستقیم گردشگران خارجی در میدان نقش جهان اصفهان در بهار 1397 انجام گرفته است.<br />نتیجه‌گیری: ادراک گردشگر فرهنگی در سطوح حواس پنج‌گانه، محیط و اجتماع در بستر معنویت به عنوان ماهیت وجودی انسان صورت می‌پذیرد. ادراک گردشگر فرهنگی که از عوامل فردی و محیطی در سایت فرهنگی متأثر است، متضمن معنویتی است که با تأکید بر وجد و شعف درونی، اتصال به خویشتن و هستی، دریافت نیروهای ماوراءالطبیعه، احساس آرامش، بازگشت به خویشتن و یافتن گمشدۀ درونی در اتصال با خالق هستی بیان می‌شود.fa_IR
dc.format.extent441
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظرfa_IR
dc.publisherNazar Research Center for Art, Architecture and Urbanism (NRC)en_US
dc.relation.ispartofباغ نظرfa_IR
dc.relation.ispartofThe Monthly Scientific Journal of Bagh- E Nazaren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/bagh.2019.81657
dc.subjectادراکfa_IR
dc.subjectمعنویتfa_IR
dc.subjectسفرfa_IR
dc.subjectگردشگر فرهنگیfa_IR
dc.titleارائۀ چارچوب مفهومی ادراک گردشگران فرهنگی از سفر با تأکید بر معنویت «مطالعۀ موردی: اصفهان»fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقالۀ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت گردشگری، دانشکده علوم گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت گردشگری، دانشکده علوم گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue68
dc.citation.spage49
dc.citation.epage58


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد