• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات جامعه شناسی
    • دوره 16, شماره 58
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات جامعه شناسی
    • دوره 16, شماره 58
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین عوامل مؤثر بر مدیریت افکار عمومی مشتریان بانک ملی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    اکبری وند, نادرملکیان, نازنینسلطا نی فر, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.061 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف: رقابتی‏تر شدن فضای کسب و کار، سازمان ها و خصوصاً بانک ها را ملزم به ایجاد و حفظ مزیت رقابتی و رابطه طولانی مدت با مشتری می نماید. این امر مستلزم سرمایه گذاری اثربخش در حوزه وفاداری مشتریان و مدیریت افکار عمومی بهینه در بانک‏ها است.. از این‏رو هدف پژوهش حاضر تبیین عوامل مؤثر بر مدیریت افکار عمومی مشتریان بانک ملی ایران است.روش‏شناسی پژوهش: این تحقیق بر اساس روش آمیخته انجام شد. در فاز کیفی مصاحبه‏ های نیمه ساختاریافته با 13 نفر از خبرگان صنعت بانکداری انجام شد. در فاز کمی از دیدگاه مشتریان بانک ملی استفاده شد. تحلیل داده در سه بخش تحلیل مضمون با کاربرد نرم‌افزار MaxQDA، مدلسازی ساختاری تفسیری ISM و رویکرد حداقل مربعات جزئی با نرم‌افزار SmartPLS انجام شد.یافته­ ها: پس از کدگذاری متون مصاحبه‌ها تعداد 8 مقوله اصلی و 35 مقوله فرعی حاصل گردید. با استفاده از روش ISM متغیرهای وابسته، مستقل و پیوندی مشخص و الگوی پژوهش ارائه شد. روابط میان سازه‌های اصلی پژوهش در بخش ساختاری با اطمینان 95% مثبت و معنادار بود و برازش مدل مورد تأیید قرار گرفت.بحث و نتیجه­ گیری: به مدیران بانک ملی ایران پیشنهاد می‏گردد در راستای تقویت مقوله‌های اصلی احصاء شده که عبارتند از؛ رهبران فکری، به‌کارگیری رسانه‌های جمعی، توسعه تبلیغات در جهت افزایش امنیت‌خاطر مشتریان، اطلاع رسانی شفاف و مقابله با شایعات، تقویت مسئولیت‌‌پذیری اجتماعی، مدیریت روابط عمومی با مشتریان، مدیریت افکار عمومی مشتریان، سنجش افکار عمومی مشتریان، اقدامات لازم صورت پذیرد.
    کلید واژگان
    مدیریت افکار عمومی
    مشتریان
    بانک ملی
    جامعه شناسی

    شماره نشریه
    58
    تاریخ نشر
    2023-05-22
    1402-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری علوم ارتباطات،واحد تهران شرق،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایران
    استادیار گروه علوم ارتباطات، واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران (نویسنده مسئول) nazanin.malekian@iau.ac.ir
    دانشیار،علوم ارتباطات اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران

    شاپا
    2322-5661
    2476-7034
    URI
    https://dx.doi.org/10.30495/jss.2022.1953417.1437
    https://jss.tabriz.iau.ir/article_692383.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/977165

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب