دوره 12, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل عوامل و پیامدهای شکاف ارتباطی و گفتگویی بین نسل ها در خانواده
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-02-20)یکی از ابعاد شکاف ارزشی و نگرشی و هنجاری بین نسلی، پدیده شکاف ارتباطی و گفتگویی بین نسل فرزندان و والدین در خانواده است.هدف مطالعه حاضر تحلیل عوامل و پیامدهای شکاف ارتباطی بین نسلی در خانواده ایرانی است. با بهره گیری از ...
-
تحول آفرینی توییتردیپلماسی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-02-20)ت توئیتر به ابزاری جدید برای امور دیپلماتیک و روابط بین الملل تبدیل شده است، و استفاده از این ابزار برای کشورها در راستای اعمال قدرت نرم در محیط بین الملل و بعنوان نوعی دیپلماسی رسانه ای دیجیتال، بسیار جای بررسی و تحلیل ...
-
تدوین مدل سیاستگذاری رسانهای با رویکرد شناختی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-02-20)رسانهها یکی از عوامل و نیروهای مهم تغییرات اجتماعی در جوامعاند. از این رو باید برای این نهادهای تأثیرگذار سیاستهایی در سطح کلان تدوین کرد تا بتوان بیشترین بهرهبرداری را از آنها به عمل آورد. رویکرد شناختی با توجه بـه ...
-
روابط بینامتنی در بازی های رومیزی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-02-20)بینامتنیت به عنوان یکی از متدهای خلق بازی، میان بازی های دیجیتال و یا غیر از آن در قالب بازی های آنالوگ از جمله گیم بوردها و پیش متن های فرهنگی، اجتماعی، اسطوره ای، افسانه ای و آیینی پیوند برقرار می ساد. هدف مقاله پیش رو ...
-
نظام رسانه ای تصویرساز، الزام تمدن سازی اسلامی – ایرانی (با تاکید بر گفتمان های سینمایی موجود در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-02-20)روش پژوهش مورد استفاده در این تحقیق روش تحلیل گفتمان و نشانه شناسی گفتمانی است و گفتمان های سینمای دینی پس از شناسایی مورد بررسی قرار گرفته اند. یافته های تحقیق نشان می دهد که با توجه به تحلیل گفتمان ها و نشانه شناسی آثار ...
-
بررسی اثرسیاستگذاریها و مصرف رسانهای بر سرمایه فرهنگی و سبک زندگی: نقش تعدیلگر سواد رسانهای
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-02-20)امروزه میتوان کنترل و هدایت افکار عمومی را یکی از مأموریتهای اصلی رسانهها دانست. در این پژوهش الگویی از استفاده صاحبان قدرت از رسانهها با هدف تأثیرگذاری بر سرمایه فرهنگی و سبک زندگی افراد جامعه ارائه و آزمون شده است. ...
-
کاربرد استعاره جنگ در بخش اورژانس و دلالتهای ارتباطی آن
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-02-20)استعاره با انتقال معنا از مفهومی آشنا به یک موقعیت پیچیدهتر، توصیفی روشن و غنی از یک پدیده یا موقعیت ارائه میدهد. در ارتباط میان کادر درمان و بیماران استعارهها برای ساده و قابل فهم کردن فرایندهای درمانی به کار میروند ...
-
آینده پژوهی شبکه های اجتماعی برخط در مواجهه با رسانه های سنتی ایران از منظر روابط قدرت
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-02-20)پژوهش حاضر به مطالعه آینده شبکه های اجتماعی برخط در مواجهه با رسانه های سنتی ایران از منظر روابط قدرت پرداخت. این پژوهش با روش آینده پژوهی با استفاده از تکنیک سناریونویسی انجام شد. برای دستیابی به عدم قطعیت ها از روش ...
-
مفهوم سواد رسانهای در کتابهای تفکر و سواد رسانهای متوسطه دوم از منظر تحلیل محتوای کیفی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-02-20)مطالعه حاضر با هدف تحلیل کیفی محتوای کتاب تفکر و سواد رسانهای متوسطه دوم از منظر توجه به ابعاد سواد رسانهای انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع تحلیل محتوا بوده و بهمنظور بررسی مسئلهی سواد رسانهای در متن کتاب درسی تفکر ...
-
عوامل موثر بر اشتراک گذاری اخبار جعلی کرونا در رسانه های اجتماعی: با تاکید بر نقش تعدیلگر دانش مصرف کننده از اخبار جعلی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-02-20)انتشار اخبار جعلی در شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از نگرانیهای اصلی بخشهای مختلف جامعه از جمله خردهفروشیها و ارائهکنندگان خدمات میباشد؛ زیرا بر رفتار خرید مصرفکنندگان و میزان فروش خرده-فروشان تاثیرگذار است. هدف از ...



