نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیارمحمدی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorرضوانی, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorالبرزی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:49:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:49:13Z
dc.date.available1399-07-08T20:49:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:49:13Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-27en_US
dc.date.submitted1397-06-05fa_IR
dc.identifier.citationیارمحمدی, مریم, رضوانی, مهران, البرزی, محمود. (1397). واکاوی فرآیندهای نوآوری شرکت های طرف عرضه در زیست بوم پلتفرم فنّاورانه (مطالعه موردی: شرکت های کوچک نرم افزاری). بهبود مدیریت, 12(1), 105-125.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.behboodmodiriat.ir/article_68056.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96669
dc.description.abstractنوآوران طرف عرضه نقش مهمی در بقای پلتفرم­ و افزایش تعداد کاربران آن ایفا می­کنند. بااین‌حال، مطالعات کنونی پلتفرم عمدتاً بر دیدگاه طرف تقاضا تمرکز کرده و مطالعات محدود طرف عرضه از فرآیندهای نوآوری شرکت­های مکمل چشم­پوشی کرده­اند. افزون بر این، توصیه­های تحقیقات مدیریت نوآوری معمولاً شرکت­های تولیدی بزرگ را خطاب قرار می­دهد. با توجه به اینکه فرآیند نوآوری مناسب مبتنی بر بستر است، ممکن است توصیه­های عمومی موجود به­طور خاص برای نوآوری شرکت­های مکمل کارآمد نباشد. هدف این مقاله شناسایی فرآیندهای نوآوری شرکت­های مکمل و کشف منطق مرتبط با آن­ها است. جامعه آماری این پژوهش را شرکت­های کوچک ایران در صنعت نرم­افزار تشکیل می­دهند. رویکرد مقاله حاضر کیفی است و از راهبرد پژوهشی مطالعه چندموردی اکتشافی استفاده می­کند. گردآوری داده­ها با استفاده از 35 مصاحبه نیمه­ساخت­یافته با 23 شرکت کوچک در حوزه توسعه برنامه­های کاربردی مبتنی­ بر پلتفرم­های فنّاورانه اندروید یا آی.­اُ.­اِس. انجام شده است. اطلاعات ثانویه شامل اخبار و مصاحبه­های منتشرشده در وب مرتبط با نوآوری­ شرکت­ها نیز برای تکمیل مصاحبه­ها مورداستفاده قرار گرفته است. تحلیل داده­های گردآوری‌شده بر مبنای روش تحلیل محتوای کیفی و مقایسه مستمر صورت پذیرفته است. یافته­های این مطالعه بیانگر سه فرآیند اصلی برای نوآوری شرکت­های مکمل است و نشان می­دهد مهم‌ترین شرایط اقتضایی تأثیرگذار بر این فرآیندها، پیچیدگی فنی و پیچیدگی کسب­وکار درک­شده هستند.<br />fa_IR
dc.format.extent901
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیfa_IR
dc.relation.ispartofبهبود مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Improvementen_US
dc.subjectپلتفرم فنّاورانهfa_IR
dc.subjectشرایط اقتضاییfa_IR
dc.subjectفرآیند نوآوریfa_IR
dc.subjectمطالعه چند موردیfa_IR
dc.subjectنوآوران طرف عرضهfa_IR
dc.titleواکاوی فرآیندهای نوآوری شرکت های طرف عرضه در زیست بوم پلتفرم فنّاورانه (مطالعه موردی: شرکت های کوچک نرم افزاری)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران .fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی تهرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage105
dc.citation.epage125


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد